سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ت

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان از عدم وجود نمازخانه‌های بین راهی مناسب در جاده‌های بین شهری منتهی به کاشان و مسیر عزیمت به قم، ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با توجه به درخواست مکرر مردمی مبنی بر عدم وجود نماز خانه‌های مناسب در جاده‌های منتهی به شهرستان کاشان و در ادامه تا قم، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی به همراه سردار ملکی بازدیدی از نماز خانه‌های موجود در طول مسیر عزیمت به حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(ع) و مسجد مقدس جمکران از مسیر برگشت از اصفهان انجام دادند.

امام جمعه کاشان در رابطه با این بازدید میدانی اظهار داشت: یکی از مهمترین فرائض دینی مسلمانان اقامه نماز و در صورت امکان بصورت جماعت می‌باشد و این امر مهم باید برای مسافران بین شهری  کاشان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر جنبه ارزشی و اعتقادی، نماز یکی از مهمترین حقوق مسافر است که توقف در زمان و مکان مناسب برای این فریضه الهی و همچنین برای استراحت را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: نمازخانه‌های بین‌راهی باید از شرایط مناسب برای استفاده از مسافرین برخوردار باشند، برخی از این اماکن و مجموعه‌های رفاهی همانند مجموعه امیرکبیر، روناک و آسمان آبی مجتمعات چند منظوره‌ای هستند که از خدمات خودرویی، سرویس‌ غذاخوری و سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه مناسب برخوردارند، هر چند هنگام وجود چند اتوبوس بصورت همزمان یا حتی یک اتوبوس برای اقامه نماز بسیار کوچک می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآورشد: متاسفانه بعضی از نمازخانه‌ها بصورت متروکه و از نظر نظافتی بسیار بد هستند، که باید کارگروهی برای ساماندهی وضعیت نماز خانه‌های بین شهری با حضور دستگاه‌های مرتبط در کاشان ایجاد شود.

امام جمعه کاشان، اظهار امیدواری کرد با توجه به تردد زائران بی‌شمار به قم و جمکران از مسیر اصفهان با همکاری مسئولین، خیّرین و مومنین شهرستان، در مکانی مناسب نماز خانه‌ای بزرگ و مناسب که دسترسی به آن هم از طریق اتوبان و هم جاده قدیم به راحتی انجام گیرد، ساخته شود.

 انتهای پیام. /  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سرباز IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    چرا خودتون رو محصور میکنید؟ نمازخانه باید کاملا در دید و حتی میتونه در مواردی روباز باشه تا اشاعه معروف کنه