چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست خبری نکوداشت علامه حسن زاده آملی(ره)

حوزه/ نکوداشت سالک توحیدی مرحوم آیت الله حسن زاده آملی در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم، روز پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی خراسانی امروز در نشست خبری نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با تشریح برنامه های این نکوداشت گفت: بیست مرکز از جمله دفتر مقام معظم رهبری در این همایش مشارکت می کنند و نهادهای حوزوی و علمی در این نکوداشت امداد رسان خواهند بود.

وی افزود: ۲۱ مهرماه نکوداشت سالک توحیدی و حکیم انقلابی ساعت ۹:۰۰ در مدرسه عالی دارالشفا برگزار می شود.

دبیر ستاد همایش نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی یادآورشد: آیت الله حسن زاده آملی عالمی ذوالفنون بود و شاگردان ایشان با علوم مختلفی که تحصیل کرده بودند منشا خدمات گسترده ای در حوزه و دانشگاه بودند و شاگردان ایشان در مراکز علمی دانشگاهی به دلیل همین امور تحسین می شوند و منشا برکات هستند.

وی گفت: حوزه ودانشگاه به وجود آیت الله حسن زاده آملی افتخار و مباهات می کردند و قطعا وجود ایشان نقش مهمی در توسعه علوم اسلامی و الهی داشت.

این شاگرد علامه حسن زاده آملی یادآورشد: در این مراسم نکوداشت از چند اثر علمی و فرهنگی رونمایی شود. این همایش با پیام صوتی تصویری و کتبی آیت الله العظمی جوادی آملی آغاز می شود.

وی گفت: کتاب مروری بر آثار آیت الله حسن زاده آملی، ویژه نامه تخصصی آیت الله حسن زاده آملی، یادنامه موسسه نفحات، کتاب تازه ها در اندیشه آیت الله حسن زاده آملی از جمله آثاری است که در این مراسم رونمایی می شود.

دبیر ستاد این نکوداشت بیان کرد: در این آیین نکوداشت یک برنامه گفتگو محور با حضور چهارتن از شاگردان علامه حسن زاده آملی برگزار می شود،سخنرانی دکتر محمد جواد لاریجانی از دیگر بخش های این برنامه است.

۲۰۰ اثر اعم از کتاب، مقاله و رساله از علامه حسن زاده آملی برجای مانده است

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی عنوان داشت: بسیاری از آثار علامه حسن زاده به صورت مقاله است و نزدیک به ۲۰۰ اثر اعم از کتاب، مقاله و رساله از ایشان برجای مانده که برخی از آنان چاپ شده است.

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی گفت: در ۲۹ شهریورماه سال جاری معرفی آثار علامه تحت عنوان میراث ماندگار به کتابخانه ملی ارائه شد.

وی با بیان اینکه معتقدیم کتابخانه علامه حسن زاده می‌بایست حفظ شود تا محققین از آن بهره برداری کنند افزود: علامه حسن زاده آملی آثار فقهی، تفسیری و کلامی زیادی داشتند و ایشان ذوالفنون بودند و بر علوم مختلف از جمله ریاضیات تسلط داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی عنوان داشت: علامه حسن زاده آملی در زمان حیات، آثار خود را برای چاپ بدون چشم داشتی به ناشران مختلف می‌داد و امروز دو مرکز دفتر تبلیغات اسلامی و دیگری نشر الف لام میم که از آن فرزند علامه است می‌توانند آثار ایشان را چاپ کنند.

دبیر ستاد نکوداشت علامه حسن زاده آملی گفت: مؤسسه‌ای برای تنظیم و نشر آثار علامه حسن زاده قرار است تشکیل شود تا آثار ایشان ساماندهی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha