دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام احمد رهدار

حوزه/ در تحقیقاتی که در حوزه تاریخ اسلام و سیره معصومین(ع) صورت گرفته و مواجهه معصومین (ع ) با مقوله بد حجابی عمدتا خطاب معصوم متوجه مردان شده است. به عنوان مثال امام علی(ع) وقتی در بازار کوفه با کسانی مواجه می شود که حدود شرعی را رعایت نکرده اند در خطبه ای در مسجد کوفه بر غیرت مردان نهیب می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رهدار در نشست تخصصی نقد رسانه ملی با موضوع «عفاف و حجاب در رسانه ملی و ظرفیت ها، راهکارها و چالش های پیش رو» که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد. بیان داشت در این اتفاقاتی که در این چند روزه در کشور ما افتاده است برای خیلی از ما ها فرصتی پیدا شده تا دوباره تأملی در سیاست هایی که در رابطه با حجاب است داشته باشیم و به دنبال پیدا کردن راه حل هایی باشیم که در رابطه با حوزه بد حجابی وجود دارد.

وی افزود: به این باور رسیدم که پروژه حیا و عفت اجتماعی از طریق توجه به مقوله حجاب و دال انسانی آن که زن است تأمین می شود و از طریق توجه به مفهوم غیرت که دال انسانی آن مرد است، حل می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مسئله حجاب و آن مفهوم بایسته و اساسی، غیرت است نه حجاب. در تحقیقاتی که در حوزه تاریخ اسلام و سیره معصومین(ع) صورت گرفته و مواجهه معصومین (ع ) با مقوله بدحجابی، عمدتا خطاب معصوم متوجه مردان شده است. به عنوان مثال امام علی(ع) وقتی در بازار کوفه با کسانی مواجه می شود که حدود شرعی را رعایت نکرده اند در خطبه ای در مسجد کوفه بر غیرت مردان نهیب می زنند.

وی در پایان در رابطه با نقش حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه باید برای مسئله حجاب فقیهانی در رابطه با آن تربیت کند.

خبرنگار: رضا ابدالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha