چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت السلام و المسلمین  محمد کارگر شورکی در جمع خواهران طلبه شهرستان خاتم

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری المپیاد علمی طلاب خواهر یزدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در جمع خواهران طلبه شهرستان خاتم، بیان کرد: هر کدام از افراد در ساختار و چارت سازمانی اگر کارها و وظایف مربوط به خود را به درستی عمل نکنند، یقینا نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و مدارس و طلاب موفق نخواهند بود.

وی ادامه داد: معاونت آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به منظور جبران افت تحصیلی طلاب در دوران کرونا، برگزاری المپیاد علمی را در نظر گرفته است تا علاوه بر ایجاد رقابت سالم، طلاب دروس خود را مرور کنند و لازم است همه طلاب در مرحله مدرسه ای این آزمون شرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با استناد به روایتی از حضرت علی(علیه السلام) در مورد ارزش علم، تصریح کرد: از تحقیق درباره زندگی علمای بزرگی همچون شیخ انصاری،آخوند خراسانی، شیخ طوسی و غیره پی می بریم که این علما به واسطه علم و تقوا ارزش پیدا کردند و در نهایت توانستند در جوار امیر المومنین علی(علیه السلام) سکنی گزینند.

وی با اشاره به اینکه درس خواندن به انسان ها ارزش می دهد، افزود: انسان باید به امر علم آموزی توجه داشته باشد؛ مولای متقیان علی(علیه السلام) می فرماید: «نگاه به عالم عبادت است، چراکه با نگاه به فرد عالم انسان به یاد خدا و دستورات الهی می افتد و به واسطه شخص عالم ،اطرافیان او نیز ارزش پیدا می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد ادامه داد: بنا به سخن امام علی(علیه السلام) نگاه کردن به امام عادل نیز عبادت است و نمونه بارز این حدیث شریف ، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) می باشند و نگاه به پدر و مادر از روی محبت و رحمت نیز از دیگر نگاه هایی است که مصداق عبادت محسوب می شود.

این مسئول حوزوی خطاب به طلاب گفت: اگر می‌خواهید به جایی برسید سعی کنید پدر و مادر را شاد و رضایت آنها را کسب کنید چراکه دعای پدر و مادر از دعاهای مستجاب است.

وی نگاه به فردی که خالصانه و برای رضای خدا عملی را انجام می دهد و هر آنچه برای خود می پسندد برای دیگران هم بپسندد را از دیگر نگاه های برشمرد که عبادت محسوب می شود .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در ادامه به انواع دست ها اشاره و بیان کرد: دست مطیعه، دستی است که از بچگی عادت به انفاق به دیگران کرده است؛ دست سائله، دستی که عادت به گدایی کرده است و دست ممسکه، دستی است که علیرغم دارا بودن، انفاق نمیکند.

وی خطاب به طلاب گفت: انفاق در زندگی را فراموش نکنید چرا که رسیدن بعضی از علما به مقامات عالیه در نتیجه انفاق و دست مطیعه داشتن آنها بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در پایان به طلاب توصیه کرد: سعی کنید دائم الوضو بودن و توجه ویژه به نماز شب را سرلوحه کارهایتان قرار دهید و اگرتوفیق خواندن نماز شب را پیدا نکردید سعی کنید قضای آن را به جا آورید؛ همچنان که آیت الله قاضی و علامه طباطبایی نیز فرمودند: «اگر دنیا می‌خواهی نماز شب بخوانید و اگر آخرت می خواهی نماز شب بخوانید.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha