پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباس کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آینده ملت ایران روشن و پیشرفت کشور باحضور دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت و مزاحمت های آمریکا نمی تواند مسیر پیشرفت را متوقف کند و آمریکا و اسرائیل در منطقه تاوان این فتنه را سنگین پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله عباس کعبی امروز در اجتماع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در راستای تقدیر از عملکرد شایسته و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و تشریح حوادث اخیر با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مصلای قدس قم برگزار شد، گفت: این اجتماع بزرگ روحانیون با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اعضای مجلس خبرگان رهبری،طلاب در تجدید عهد و بیعت با آرمانهای امامین انقلاب و اعلام بیعت مجدد با حکیم فرزانه امام خامنه ای و باز تأکید بر تداوم انقلاب و اتحاد اقشار مختلف ایران اسلامی و مقاومت در مسیر پیشرفت و عدالت و شکل دهی تمدن نوین اسلامی و تقدیر و تشکر از حافظان امنیت اعم از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی است که توانسته اند با اقتدا و مظلومیت و صبر و تدبیر و تلاش بی وقفه و حضور در میدان امنیت را به جامعه بازگردانند.

عضو خبرگان رهبری افزود: روحانیت از گذشته تاکنون قرارگاه مرکزی انقلاب بوده و هست و نمی تواند نسبت به حوادث بی تفاوت باشد و همواره در حمایت از مردم، مرزبانی اندیشه و خدمات اجتماعی، مواظب بوده و با فساد و ظلم و ستم و تباهی و تاریکی همیشه آماده جان فشانی و شهادت است و در این فتنه هم روحانیت در کنار سایر نیروهایی انقلابی دانشجویان و دانش آموزان در میدان حفظ امنیت حاضر بوده و شهدایی را نیز تقدیم کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در این اجتماع که اعضاء فقهای شورای نگهبان، شورای عالی و جامعه مدرسین هستند این بیانگر انقلابی بودن حوزه و عمل به وظیفه خود و نسبت به مکر دشمن، آگاه است.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر به مسائلی چون حرکت بر افق دین و آینده تأکید کردند. آینده ملت ایران روشن و پیشرفت کشور باحضور دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت و مزاحمت های آمریکا نمی تواند مسیر پیشرفت را متوقف کند و آمریکا و اسرائیل در منطقه تاوان این فتنه را سنگین پرداخت خواهند کرد.

آیت الله کعبی گفت: ملت ایران از شهید سردار سلیمانی آموخته است که در دل تهدیدها فرصت هایی وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که دوران یکه تازی آمریکا تمام شده وقدرت های نوظهوری همچون روسیه و چین و ایران بر پایه علم، معنویت و توحید و مدیریت جهان معاصر ظهور بروز کرده است، ۴۳ سال شاهد اقتدار و امنیت ایران در همه مشکلات بوده و وارد گام دوم انقلاب شدیم و آنها در موارد مختلف نتوانسته اند به جایی برسند.

وی عنوان کرد: داستان اکراین و از سویی فنته اخیر در ایران همه برای باج گیری از ایران بوده و این فتنه مولفه هایی چون بحران سازی جهانی، نهادسازی اجتماعی برای آشوب گران، تلاش هایی برای فعال کردن گسل قومیتی از سوی امریکا اجرا شده است.

آیت الله کعبی گفت: در این فتنه شاهد انواع خشونت بی رحمانه علیه، دین، حجاب و مردم و زنان و فرزندان، مسجد و قرآن بودیم و همه برای ایجاد وحشت و رعب بوده است، دشمن با همه عوامل خود به میدان آمده بود، منافقین، جریان های ضد دینی و کومله و اسرائیل و عربستان ؛ ولی با هوشمندی سپاه مقتدر ما و زدن پایگاه های آنها در منطقه به سازمان ملل پیغام دادند که امنیت خط قرمز ما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال بر مسئله فتنه و جاهلیت و نرم افزار یعنی جوانان هشدار داده بودند و امروز حوزه هم باید نسبت به این نرم افزار و هشدار و بازسازی کتابهای درسی هوشیار باشد.

وی عنوان کرد: حوزه باید نسبت به دوگانه ها و مولفه های پیشرفت که نظریه اجتهادی امامین انقلاب براساس تمدن سازی، علم و پیشرفت با حضور نخبگان، اقتدار دفاعی و نظامی، ساخت جامعه براساس ایمان و تقوا با حضور حوزه و دانشگاه، مدیریت و کارآمدی برای حل مسائل کشور و جامعه و انقلاب ماندگار است و همه مولفه های مردم و اقتدار، رهبری و پیشرفت در کشور وجود دارد و آمریکا و اسرائیل غلطی نمی‌توانند بکنند و انقلاب ما امتداد مکتب غدیر و فرهنگ انتظار است.

آیت الله کعبی گفت: باید مدارس آموزش و پرورش را احیاء کنیم و برای اقتدار کشور و انقلاب بیش از گذشته تلاش کنیم. حوزه و روحانیت فعال بار دیگر تجدید بیعت با رهبر انقلاب نموده و تا پای شهادت ایستاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha