دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: یکی از راهکارها برای جبران مافات گذشته، محله محوری کار کردن است، جوانان هر محله را شناسایی و با اقشار مختلف محله گفتگو کنیم و مساجد را رونق ببخشیم؛ باید امامان جماعت شرایط کنونی انقلاب و نظام و جهان را برای نوجوانان توضیح بدهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید «أعمالُ البِرِّ کُلُّها و الجِهادُ فی سَبیلِ اللّه عِندَ الأمرِ بِالمَعروفِ و النَّهیِ عَنِ المُنکَرِ، إلاّ کَنَفثَةٍ فی بَحرٍ لُجِّیٍّ» (همه اعمال خیر و جهاد فی سبیل الله همچون قطره آبی در مقابل اقیانوس است).

وی با بیان اینکه به راستی حرف امام معصوم (ع) ارزشمند است، چرا که اگر انسان‌ها و جوامع نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند، اصلاً جهاد در راه خدایی شکل نمی‌گیرد، گفت: جهاد اسلامی خود از بالاترین اعمال خیری است که بر اساس عشق و علاقه به وجود می‌آید و به تعبیر شهید سردار سلیمانی، کسی در جهاد شهید نمی‌شود مگر آنکه پیش از آن در زندگی شهید شده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: دل باید در گرو خداوند باشد و امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد تا جهادگر تربیت شود و به جهاد در راه خدا برود، ارزش و اهمیت ارتش و نیروهای مسلح ایران نسبت به دیگر نیروهای مسلح جهان، همین موضوع دل در گرو خدا داشتن رزمندگان است.

وی ابراز کرد: دل‌های مردم جامعه را باید معطوف خدا کرد که تحقق این مهم نیازمند یک همت همگانی است و نمی‌توان انتظار داشت فقط ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه اقدام کند و مابقی ارکان جامعه ساکت باشند.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: کار امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است که در کنار نماز و روزه قرار دارد، اما از منظر اجتماعی از همه فروع دین بالاتر است و این موضوع در اتفاقات و اغتشاشات اخیر به وضوح روشن شد.

وی با بیان اینکه نباید از وقوع اتفاقات اخیر ترسید، بلکه من معتقدم بلعکس، این اتفاقات یک چراغ امیدی هم برای نظام بود، گفت: چرا که دشمن در جنگ نظامی و اعمال تحریم‌های اقتصادی از نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده بود و امید داشت که در مسائل اجتماعی و ایجاد تفرقه علیه نظام پیروز شوند اما باتوکل برخدا، شکست آنها را در این اغتشاشات دیدیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ابراز کرد: معتقدم دشمنان و خائنان انقلاب اسلامی در این اغتشاشات بی عقلی کردند و همه امکانات خود را به یکباره در صحنه مقابله با ایران آوردند و با همه ترفندها به نظام اسلامی هجوم کردند، اما با شکست این روش، دیگر راهی برای دشمنان باقی نمی‌ماند.

در اغتشاشات دشمن همه توان خود را به میدان آورد

وی متذکر شد: همه ایادی جبهه استکبار در اغتشاشات اخیر دست به دست هم دادند و پا در صحنه حمله به نظام اسلامی ایران گذاشتند، باید بدانیم دشمنان بیشتر از این، توانایی خرج کردن و بسیج نیرو ندارند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر همه توان داشته و نداشته خود را به میدان آورد، همان‌طوری که در هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه این چنین کردند، بیان کرد: در هیچ کجای دنیا، دیده نمی‌شود در کشوری اغتشاش بشود و دیگر کشورهای جهان از اغتشاشگران حمایت و در امور مملکتی دخالت کنند.

وی یادآور شد: کشورهای غربی در این ایام، شبانه روز برخلاف قوانین بین‌المللی، در امور ایران دخالت کردند، ولی باید آگاه باشیم اگر امثال ما به طرز صحیح فعالیت کرده بودیم، امروز شاهد فریب نوجوانان و جوانان خود نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ذات دشمن مشخص است، اما کم کاری‌های افراد باعث بروز چنین همراهی جوانان با جبهه دشمن شده، گفت: دشمن تا آخرین لحظه به دشمنی خود علیه انقلاب و اسلام ادامه می‌دهد ولی ما باید برای پیروزی، محکم بایستیم

امام جمعه اصفهان متذکر شد: البته باید برنامه‌ریزی داشت تا فاصله معنوی ایجاد شده به دلیل ایام کرونا و تعطیلی درب مساجد و اقامه نمازهای جمعه و جماعت، در جامعه جبران و اصلاح شود.

انقلابیون، محله محوری کار کنند

وی افزود: یکی از راهکارها برای جبران مافات گذشته، محله محوری کار کردن است، جوانان هر محله را شناسایی و با اقشار مختلف محله گفتگو کنیم و مساجد را رونق ببخشیم؛ باید امامان جماعت شرایط کنونی انقلاب و نظام و جهان را برای نوجوانان توضیح بدهند.

امام جمعه اصفهان گفت: امامان جماعت مساجد فقط به بیان احکام و نماز نپردازند، از عدالت اجتماعی ایجاد شده در کشور، دستاوردهای انقلاب در بعد علمی، جاده کشی و راه‌سازی، توزیع برق در همه کشور، گسترش دانشگاه‌ها، توجه به اقصی نقاط کشور و روستاها.. سخن بگویید.

وی ابراز کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید فعالیت‌های خود با محوریت محله گسترش دهد، امروز بسیجیان ما باید در اول وقت نماز، در مساجد و صف نماز جماعت حضور داشته باشند و با دست به دست هم دادن محلات و مساجد را رونق دهند.

برپایه این گزارش، بنا به پیشنهاد آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با حکم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام محسن مظاهری به عنوان دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان منصوب شد.

حجت الاسلام مظاهری پیش از این مسئولیت معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان را عهده دار بوده است. همچنین در این جلسه از تلاش‌های حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد که از مهر ۱۳۹۴ مسئولیت دبیری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر اصفهان را بر عهده داشت، تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha