سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ رئیس جامعه روحانیت شیراز گفت: امروز نیروی انتظامی یک سازمان و نهاد مردمی است و مردم آن را از خود می دانند که هم محافظین امنیت، جان، مال و ناموس خود می دانند و بسیاری از خدمات ارزشمند را نیز ارائه می نمایند، اما شهربانی نه تنها مقبولیت نداشت که منفور مردم هم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب در جلسه مشترک جامعه روحانیت شیراز، مجموعه قضائی و انتظامی استان فارس که به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت های پلیس فارس، اظهار کرد: از خداوند متعال سلامت، موفقیت، اجر و پاداش جزیل را برای مجموعه انتظامی خواهانم.

وی در ادامه آشوب طلبان را دو گروه برشمرد و اضافه کرد: یک دسته عناصری که برای استکبار و صهیونیست ها کار مزدوری انجام می‌دهند و اهداف پشت صحنه را دنبال می کنند، همانطور که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، در حقیقت هدف آنها تجزیه ایران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اما ظاهراً در مقاطع مختلف به بهانه‌های گوناگون و دروغ‌پردازی ها از طریق رسانه های معاندِ بیگانه، به تحریک احساسات به ویژه نسبت به افراد کم سن و سال پرداخته و با انجام وحشیانه ترین جنایاتِ داعش گونه، امنیت را از جامعه سلب نموده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کشتار مردم با سلاح های گرم و سرد و زنده سوزاندن آنها، اهانت به مقدّسات از جمله آتش زدن مساجد و قرآن، کشیدن چادر و مقنعه از سر بانوان با حجاب، فحاشی و ناسزاگویی، تجاوز به اموال عمومی و غیره، نمونه هائی از رفتار ننگین آنان است که با شعار آزادی مرتکب شده‌اند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز گفت: دسته دوم از گروه های آشوب گر افرادی که فریب خورده و تحت تاثیر القائات مزدوران و رسانه‌ها قرار گرفته اند. آنها شنیده اند که چهل و چند سال قبل انقلاب اسلامی با گذشت سال‌ها و با حضور اقشار مختلف مردمِ در صحنه به پیروزی رسید، اما این گروه مع الأسف مردم را نشناخته اند و غافلند از این که میلیون ها نفر با فراخوان مرجع دینی و رهبر الهی برای خدا و انجام تکلیف شرعی قیام نمایند کجا؟ و فراخوان دادن عناصر ضد دین و جنایتکار با الهام از رسانه های بیگانه معاند کجا؟.

وی افزود: دشمنان همینطور متأسفانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را نیز نشناخته‌اند و غافلند از اینکه نیروی تحت امر نائب امام زمان(عج) که آحاد آنها در تمام رده ها، افراد متدین و صالحی هستند کجا؟ و شهربانی رژیم ستم‌شاهی که تحت امر طاغوت بود و به ندرت در رده‌های آن فرد دیندار و صالح پیدا می‌شد کجا؟.

آیت الله دستغیب خاطرنشان کرد: امروز نیروی انتظامی یک سازمان و نهاد مردمی است و مردم آن را از خود می دانند که هم محافظین امنیت، جان، مال و ناموس خود می دانند و بسیاری از خدمات ارزشمند را نیز ارائه می نمایند، اما شهربانی نه تنها مقبولیت نداشت که منفور مردم هم بود.

وی در پایان بیان کرد: در همان سال اول پیروزی انقلاب، نخستین شهربانی فارس در جمهوری اسلامی به نام آقای دژ بخش که در لباس شخصی بود، به شیراز آمد و اظهار داشت، راه اندازه کلانتری ها برای من میسّر نیست و مردم پذیرا نیستند و از این جانب خواست ایشان را یاری دهم، که با توجه به ضرورت، در آن مقطع انقلاب پذیرفتم و مردم انقلابی و ولائی برحسب اعتمادی که نسبت به روحانیت مبارز داشتند همراهی نموده و با تاج گل و شیرینی کلانتری های هفتگانه راه اندازی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha