پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وحیده محمدلو

حوزه/ محمدلو گفت: با توجه به هجمه های فراوان دشمنان نسبت به مسئله حجاب و عفاف، به شدت نیازمند نشان دادن الگوهای موفق زنان و دختران محجبه و تحصیل کرده و باسواد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در همایش «طلیعه حضور» که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: طلیعه حضور فرصتی است برای ایجاد آمادگی در طلاب جدیدالورود تا با حوزه علمیه و شیوه درس خواندن مفید در آن، وظایف، مسئولیتها و رسالت طلبگی آشنا شوند تا بتوانند در جامعه به عنوان یک زن مسلمان موفق دارای فکر و اندیشه و معتقد به مبانی و اندیشه های ناب اسلام و انقلاب و نظام اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: با توجه به هجمه های فراوان دشمنان نسبت به مسئله حجاب و عفاف، به شدت نیازمند نشان دادن الگوهای موفق زنان و دختران محجبه و تحصیل کرده باسواد هستیم که بتوانند با حضور موفق خود در عرصه های عبادی، خانوادگی، تحصیلی، اجتماعی و سیاسی نشان دهند که زن مسلمان ایرانی می تواند با حجاب خود و با پشتکار علمی در عرصه های مختلف نقش آفرینی کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: دختران و زنان طلبه بایستی با تلاش و مجاهدت به عنوان سربازان امام عصر عجل الله فرجه الشریف تعریف جامع از زن مسلمان، را به صورت عملی نشان دهند و اینگونه جامعه را برای ظهور آقا امام زمان ارواحنافداه مهیا کنند.

وی ادامه داد: باید شکر نعمت طلبگی را که از عنایات و توجهات خاصه خداوند متعال و آقا امام عصر (عج) برای شما ایجاد شده را قدر بدانید و این امر موجب افزایش نعمت می شود و قرآن نیز به این مسئله تأکید دارد و یکی از راه های شکر نعمت، استفاده درست آن در مسیر بندگی می باشد.

محمدلو به مراحل شکر نعمت نیز اشاره کرد و افزود: شکر قلبی، زبانی و عملی با انجام عبادت و صرف عمر در مسیر بندگی از مراحل قدردانی از نعمت های خداوند متعال است و باید در همه کارها خداوند را در نظر بگیریم و بدانیم که اخلاص و انجام کارها برای رضای خداوند در درجه اول طلبگی مهم است و موجب پربرکت شدن امور و به ثمر رسیدن زحمات می شود.

وی داشتن هدف را یکی دیگر از لوازم طلبگی دانست و گفت: هر چه قدر هدف ها والاتر باشد کوشش و تلاش انسانها هم بیشتر می شود و بالاترین هدف یک طلبه هم خشنودی قلب نازنین امام عصر عج و زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی برنامه ریزی را لازمه رسیدن به هدف عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی، تحصیل، تهذیب از لوازم رسیدن به اهداف طلبگی و موفقیت در امر تبلیغ است و نباید فرصت ها را جهت تقویت علم و دین خودمان از دست بدهیم که در آینده حسرت آن را خواهیم خورد.

وی اضافه کرد: در بُعد معنوی و خودسازی، انجام واجبات و ترک محرمات، اهتمام به نماز اول وقت، مراقبه، محاسبه اعمال و الگو گیری از انبیاء، ائمه و علما و شهدا لازم و ضروری است.

محمدلو بیان داشت: برای بهتر درس خواندن، پیش مطالعه ، حضور منظم در جلسات درس، مطالعه بعد از کلاس، مباحثه درسها، خلاصه نویسی دروس و کاربردی کردن آنچه که یاد گرفتیم لازم و ضروری است و طلاب باید مطالبی را که یاد میگیرند به صورت کاربردی و با شیوه های نوین در جامعه نشر دهند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha