سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سبک زندگی

حوزه/ پژوهشگر قرآنی گفت: انسان باید به خدا، قیامت و معاد ایمان داشته و اصول اعتقادات خود را تقویت کند، زیرا هرچه ایمان محکم‌تر باشد، اعتقادات قوی و زندگی مستحکم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست «سبک زندگی اسلامی در قرآن» با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، سید محمد حسینی واعظ با تقسیم سبک زندگی به خداباورانه و دنیامحور، بیان کرد: در زندگی خداباورانه، خداوند متعال محور تمام کارها قرار دارد و انسان معتقد است که برای هدایت بشر پیامبرانی مبعوث شده‌اند.

وی افزود: در سبک زندگی مادی محور، انسان به جهان پس از مرگ اعتقادی نداشته و دنیا و مادیات را اساس زندگی خویش قرار می‌دهد.

حسینی واعظ ادامه داد: اگر کسی نگرش، جهان‌بینی و ایدئولوژی خود را بر اساس یکی از این دو نوع سبک زندگی انتخاب کند، رفتارش تغییر می‌یابد، زیرا رفتار، میوه و نتیجه باورها و ایمان است.

پژوهشگر قرآنی به تبیین تفاوت سبک زندگی خداباورانه و دنیامحور پرداخت و گفت: در زندگی خدامحور، انسان رضایت خداوند متعال را مدنظر قرار داده و مادیات را نادیده می‌گیرد، اما در زندگی دنیامحور همه چیز را بر اساس راحتی و آسایش خویش می‌بیند و دید نگاهش کوتاه است.

وی، آرامش را گمشده امروز بشر دانست و تأکید کرد: افرادی که سبک زندگی خدامحورانه را انتخاب کردند از آرامش همیشگی برخوردار هستند.

پژوهشگر قرآنی با بیان این‌که نماز خواندن، قرائت قرآن و دعا به تنهایی برای رسیدن به آرامش کافی نیست، خاطرنشان کرد: در کنار این عوامل شناخت صفات و اسماء خداوند نیز به انسان آرامش می‌بخشد.

حسینی واعظ با اشاره به این‌که دنیا محل استراحت نیست، بلکه انسان در این جهان مسافر است، افزود: انسان باید با تحمل سختی‌ها و تلاش و کوشش، خانه آخرت خویش را آباد کرده و سبک‌بال باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه زندگی خدامحورانه داشته باشیم، بیان کرد: انسان باید به خدا، قیامت و معاد ایمان داشته و اصول اعتقادات خود را تقویت کند، زیرا هرچه ایمان محکم‌تر باشد، اعتقادات قوی و زندگی مستحکم‌تر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha