دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمله سایبری به اسرائیل

سردار سعد گفت: امروز تهدیدات سایبری و حملاتی از جنس سایبر جزء مهمترین تهدیدات علیه کشور ایران است و شاید به جرأت می توان گفت ده‌ها حمله سایبری در هر دقیقه به ایران می شود که به کمک توان نخبگان و جوانان متخصص در این عرصه، اغلب دفع می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار منصور سعد صبح امروز در دیدار با امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه ۸۰ سوره انبیا «وَ عَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَکُمْ لِتُحْصِنَکُمْ مِنْ بَأْسِکُمْ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ شَاکِرُونَ» اظهار کرد: خداوند در این آیه بر آموزش زره ساختن به حضرت داوود برای محافظت از خود تأکید دارد.

وی با بیان اینکه این آیه به عنوان شعار سازمان پدافند غیرعامل کشور انتخاب شده است، گفت: سلسله اتفاقات اخیر در کشور اعم از اغتشاشات، حوادث تروریستی، خلل ایجاد شده در روند سوخت رسانی و ... اهمیت پدافند غیرعامل را برهمگان ثابت کرد.

معاون حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تاریخ ثابت کرده است که کشور ایران به دلایلی چون موقعیت خاص ژئوپلیتیکی، قدرت نفوذ در جهان، حلقه وصل شرق با غرب جهان، منطقه خلیج فارس و دسترسی به منابع مهم انرژی همواره مورد تهدید دشمنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران فصل مشترک همه ایرانیانی است که دراین کشور زندگی می کنند و حتی کسانی که دل در گرو نظام اسلامی ندارند، نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: براین اساس تقویت پدافند عامل و غیرعامل در ایران حائز اهمیت است.

سردار سعد با بیان اینکه پدافند غیرعامل به مثابه زره محافظتی یک سرباز در مقابل اندام های حیاتی وحساس خود، است، تصریح کرد: کشور ایران دارای سرمایه ها، ثروت ها و مراکز مهم حیاتی دارد که چشم دشمنان به آن‌ها است، بنابراین پدافند غیرعامل یک نیاز فوری واجب برای ما تلقی می شود.

وی افزود: امروز به نیروهای مسلح ایران، قدرت پهپادی، نیرو زمینی، دریایی و هوایی که در حکم دفاع عامل هستند، به عنوان شمشمیر برنده نظام در مقابل دشمنان افتخار میکنیم.

معاون حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: پدافند غیرعامل در تلاش است با پیش بینی تهدیدات و خطرات احتمالی علیه مراکز حساس و حیاتی همچون بنادر، فرودگاه ها، مراکز هسته ای، صنعت های مهم کشور، بیمارستان ها و مراکز خدمت رسان و تامین کننده نیازهای روزمره مردم چون تصفیه خانه های آب، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، مانع از اجرای اهداف شوم دشمن شود.

وی با برشمردن اقدامات جدی برخی از کشورها چون سوئد و سوئیس در زمینه پدافند غیرعامل علی رغم آنکه در ۲۰۰ سال گذشته هیچ گونه جنگ وخطری آنها را تهدید نمی کرده است، گفت: آموزش همگانی مردم، توجه بیشتر مسئولین وفرهنگ سازی رعایت اصول مرتبط با پدافند غیر عامل در کشور در مراکز و ارگان ها امری ضروری است.

سردار سعد خاطرنشان کرد: رسالت اصلی پدافند غیر عامل پیش بینی و پیشگیری است، بر این اساس برای حراست از جان و مال مردم و نظام، قرارگاه‌های متعددی چون قرارگاه حملات سایبری، هسته ای، زیستی، پرتویی، شیمیایی، زده‌ایم تا در مقابل تهدیدات دشمن ایمن باشیم.

وی یادآور شد: امروز تهدیدات سایبری و حملاتی از جنس سایبر جزء مهمترین تهدیدات علیه کشور ایران است و شاید به جرأت می توان گفت ده‌ها حمله سایبری در هر دقیقه به ایران می شود که به کمک توان نخبگان و جوانان متخصص در این عرصه، اغلب دفع می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha