دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: برق رایگان به عنوان یک خدمت از سوی نظام به مساجد است و اهالی مسجد حق استفاده از این برق برای کاری غیر از مسجد را ندارند. مساجد از در اختیار گذاشتن برق مسجد به مغازه های جنب مسجد و یا حتی کارهای مذهبی خارج از مسجد باید پرهیز کنند چرا که اشکال شرعی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، ضمن تسلیت شهادت هموطنان در حادثه تروریستی شیراز اظهار کرد: علی رغم آنکه این حادثه صدمات و خسارات جبران ناپذیری وارد کرد، ولی بار دیگر اهمیت تأمین امنیت و خباثت دشمنان را به همگان گوشزد کرد.

وی با بیان اینکه چنین حوادث تروریستی نشان می دهد اگر دشمن وارد کشور شود به پیر و جوان، زن و مردم و کودک این کشور رحم نخواهد کرد، ادامه داد: ایران با کشورهای همسایه مرزهای طولانی دارد که این امر بر سختی رصد و پایش مرزها توسط نیروهای امنیتی افزوده است.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران تولید برق و توزیع عادلانه آن در سراسر کشور است، نمونه این مهم استان پهناور اصفهان است که به عنوان مثال برای توزیع برق در شهرخور و بیابانک باید ۲۸۰ کیلومتر باید طی مسیر کرد.

وی افزود: من در دوره سوم و چهارم در مجلس شورای اسلامی بودم، در آن زمان خاطرم هست که آرزو داشتیم ۱۶ هزار مگاوات برق در کل کشور تولید شود، ولی امروز به مدد و تلاش جوانان و همت مدیران بالغ بر ۸۲ هزار مگاوات برق تولید و به صورت عادلانه به سراسر روستاها توزیع می شود.

امام جمعه اصفهان با ارزشمند شمردن اقدام جوانان و نخبگان در صنعت تولید برق خاطرنشان کرد: امروز باید فکری عاجل برای کمبود تولید برق در کشور شود، چرا که در برق و گاز نیروی انسانی متعهد و متخصص خوب و البته توانمند داریم.

وی با اشاره به رایگان بودن برق مساجد که در اصل کاری شایسته است، متذکر شد: برق رایگان به عنوان یک خدمت از سوی نظام به مساجد است و مساجد و اهالی مسجد حق استفاده از این برق برای کاری غیر از مسجد را ندارند. مساجد از در اختیار گذاشتن برق مسجد به مغازه های جنب مسجد و یا حتی کارهای مذهبی خارج از مسجد باید پرهیز کنند چرا که اشکال شرعی خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار، علیرضا کشانی، مدیر شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: در محدوده شهرستان اصفهان حدود یک میلیون ۲۶۰ هزار مشترک برق وجود دارند که از این تعداد ۹۶۰ هزار مشترک خانگی بوده و مابقی مشترکین شامل کشاورزی، صنعتی و عمومی هستند.

وی با بیان اینکه مصرف برق کل مشترکین خانگی، حدود ۳۵ درصد از کل مصرف است تصریح کرد: براین اساس عمده برق مصرف شده در شهرستان اصفهان در بخش مولد و تولید مصرف می شود و از این بابت رتبه خوبی در سطح کشور داریم.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تاکید کرد: طرح های حمایتی متنوعی برای قشر نیازمند جامعه درامر برق پیش بینی کرده ایم که از آن جمله می توان به استقرار پنل های خورشیدی بر بام منازل از طریق تسهیلات ۱۰۰میلیونی و سپس خرید تضمینی برق تولید شده توسط شرکت برق، اشاره داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha