دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ هیئت هفتگی علمای ارومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: باید برای نظام اسلامی کادرسازی کنیم و این امر صرفا با دانشگاه امام صادق (ع) حل نمی شود و لازم است روحانیت وارد آموزش و پرورش شده و به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی شامگاه چهارشنبه در مراسم هیئت هفتگی روحانیون ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اغتشاشات اخیر و شهدای حرم شاهچراغ، اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر شاهد حضور برخی جوانان و نوجوانان در خیابان بودیم و دشمن بر روی دانشجویان برنامه ریزی کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در ادامه به دلائل احترام روحانیت در بین مردم اشاره کرد و افزود: مردم در گذشته تمام علوم را از روحانیت دریافت می کردند، حتی در مورد معماری، ساخت و ساز و پزشکی هم علمای دین مرجع و محل رجوع مردم بودند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: تا زمانی که امام علی (ع) خلیفه نشده بود حرف ها پشت سرش کم بود، اما زمانی که مسئولیت قبول کرد حرف و حدیث ها بیشتر شد و مسئول بودن خود مظان تهمت قرار گرفتن می باشد. بیش از چهل سال است که دشمن علیه روحانیت تبلیغ و شبانه روز به مردم القاء می کند که مسئول مشکلات جامعه روحانیت است و حال آن که در اکثر مسئولیت ها دیگران تصمیم گیر هستند.

وی تأکید کرد: مهم ترین وظیفه روحانیت تربیت است؛ بعد از انقلاب ما از مدارس غافل شدیم و امروز متاسفانه تعلیم و تربیت آنگونه که باید باشد نیست. قطعا هیچ کس بهتر از روحانیت نمی توانست معارف دینی را به دانش آموزان تعلیم دهد و متاسفانه این کار را به افراد غیر حوزوی سپردند و نتیجه آن را امروز می بینیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: باید برای نظام اسلامی کادرسازی کنیم و این امر صرفا با دانشگاه امام صادق (ع) حل نمی شود و لازم است روحانیت دوباره وارد آموزش و پرورش شده و به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند. متاسفانه دشمن با تبلیغات سوء خود چهره روحانیت را در بین جوانان و نوجوانان تخریب کرده است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه داد عده ای با تبلیغات سوء خود مانع حضور روحانیت در مدارس شوند. اگر روحانیت با برنامه ریزی در امر تعلیم و تربیت وارد شوند دیگر شاهد حضور خیابانی نوجوانان در اغتشاشات نخواهیم بود.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: باید مسئله امر به معروف را به یک جریان مردمی تبدیل کنیم و مطالبات مردم را از بلندگوهای مساجد و منابر بیان کنیم و اجازه ندهیم دیگران از خلاء موجود استفاده کرده و برای نظام هزینه درست کند.

وی در ادامه با بیان این که فتنه جنبه های متعددی دارد، گفت: یک بخش فتنه ضرر است اما یک بُعد آن این است که دشمن سرمایه های خود را هزینه می کند و تاریخ مصرفش تمام می شود و عده ای چهره واقعی خود را نشان می دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره ) ارومیه افزود: حضرات معصومین در برابر اهانت دشمنان صبور بودند، ما باید آن ها را الگو قرار بدهیم. دشمن امروز به دنبال این است که با توهین به روحانیت و ضبط فیلم از عکس العمل های آنان و نشر در فضای مجازی، روحانیت را خشن معرفی کند؛ صبر و بردباری طلاب و روحانیون معاندین را عصبانی می کند.

وی در پایان گفت: هر کجا دشمن بر روی مسئله ای دست گذاشته به خواست خدا خلاف آن اتفاق افتاده است. رضا شاه می‌خواست لباس روحانیون را از تنشان در بیاورد که جوانان به حوزه روی آوردند و طلاب حوزه ده برابر شد. خون طلبه شهید دشمن را رسوا می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha