شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسابقه سراسری کتابخوانی از کتاب "ارجنامه انسان"

حوزه/ مسابقه بزرگ کتابخوانی مجازی از کتاب ارجنامه انسان امام موسی صدر ویژه دانشجویان و طلاب سراسر کشور ۲۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، معاونت‌های فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه امام صادق علیه السلام مسابقه مجازی کتابخوانی با محوریت کتاب "ارجنامه انسان" همراه با جوایز ارزشمند ویژه دانشجویان و طلاب سراسرکشور برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، ثبت نام در این مسابقه تا ۲۰ آبان‌ماه از طریق سایت www.Mazaheb.ac.ir امکان پذیر بود و زمان برگزاری مسابقه، ۲۴ آبان‌ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی برگزار می‎گردد.

یادآور می شود، به ۱۰ نفر برگزیده این مسابقه فرهنگی که به مناسبت هفته وحدت تا هفته کتابخوانی برگزار می گردد هر نفر ۱۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

گفتنی است کتاب «ارجنامه انسان» با ارائه گزارشی تحلیلی از باورهای امام موسی صدر، مخاطبان را با بایسته ‌ها و شایسته‌ های روابط اجتماعی انسان‌ ها با یکدیگر و گونه ‌های متفاوت برادری آشنا می‌ کند.

امام موسی صدر یکی از آگاهانی است که روابط انسان ‌ها و بایسته‌ های آن، دلمشغولی ‌اش بوده و در این زمینه اندیشه کرده و به بیان تأملات خود در این زمینه، پرداخته است. ایشان در راستای تبیین بایسته ‌ها و شایسته ‌های روابط اجتماعی انسان ‌ها با یکدیگر، از واژه برادری بهره ‌برده و به گونه ‌های متفاوت برادری مانند برادری انسانی، برادری خداباوران، برادری اسلامی و برادری ملی اشاره می‌ کند.

این کتاب، بخش قابل توجهی از گفتارهای امام موسی صدر درباره رابطه انسان ‌ها با یکدیگر و بایسته ‌های آن را شامل می شود. تقریب مذاهب بلکه حتی تقریب ادیان از دغدغه ‌های این رهبر بزرگ است که در این کتاب مورد تبیین قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    دانلود کتاب