دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازگشایی کتابخانه

حوزه/ همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با حضور جمعی از مسئولان استانی، کتابخانه عمومی امام علی (ع) در منطقه کم برخوردار شیخ آباد قم بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی امام علی (ع)، با حضور مسئولان و جمعی از دانش آموزان برگزار شد.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در ابتدای این مراسم گفت: باعث افتخار است که امروز در آیین بازگشایی کتابخانه ای هستیم که با نام دو شهید گره خورده است؛ شهید مدافع حرم حسینی که بخش کودک این کتابخانه به نام این شهید مزین شده است و شهید مدافع امنیت مهدی زاهدلویی که از اعضای فعال این کتابخانه بوده اند، و خانواده این شهدا امروز در جمع ما هستند.


وی افزود: در آستانه برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، یادآوری کنیم که تنها کشوری هستیم که با وجود اینکه همه دنیا در جنگ تحمیلی به جنگ ما آمدند، اجازه جدایی یک متر از خاکمان را ندادیم و این افتخار را مدیون رشادت های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و سلامت هستیم.


توکلیان تصریح کرد: حداقل کار ما برای جبران فداکاری های شهدا، معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا است؛ بسیاری از شهدا همچون شهید زاهدلویی و شهید حسینی شهدای فرهنگی هستند و با رسالت فرهنگی و اعتقاد قلبی خود در مقابل دشمنان این کشور ایستادگی کردند و توفیق شهادت یافتند.


وی در پایان ابراز داشت: استان قم دارای ۲۴ کتابخانه عمومی است که یکی از فعال ترین آنها، کتابخانه عمومی امام علی (ع) است؛ اما استان قم علیرغم اینکه کتابخانه های تخصصی بسیار زیادی دارد، از نظر کتابخانه عمومی با فقر فرهنگی به خصوص در مناطق کم برخوردار مواجه است و امیدواریم با همت مدیران استان که دغدغه فرهنگی دارند و مشارکت خیرین، واقفان و مردم بتوانیم این کمبود ها را جبران کنیم.


علی اصغر رنجبر، مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قم در این مراسم گفت: همه ما با کتاب و کتابخوانی آشنا هستیم؛ اما اینکه چه محتوایی را مطالعه می کنیم بسیار مهم است. در مجموعه های زندان، کتاب های دفاع مقدس و مروج فرهنگ ایثار و شهادت پرمخاطب هستند.


وی در ادامه افزود: جوانان و نوجوانان ما به خصوص در این روزها که شاهد برخی بدرفتاری های معاندین داخلی و خارجی هستیم نیاز به محتوا های متناسب با نیاز های خود دارند؛ بیشتر به کتاب های حوزه ایثار و مقاومت نیاز داریم.


مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: با خواندن قرآن متوجه می‌شویم که اسلام تا چه میزان نسبت به زمان خود جلو بوده است و با داشتن فرهنگ غنی ایرانی و مبانی دین اسلام، باید مروج کتاب هایی باشیم که پایه و اساس اسلامی داشته باشند.


گفتنی است که کتابخانه عمومی امام علی (ع) در سال ۱۳۷۸ افتتاح و از سال ۱۴۰۰ با هدف بهبود فضای کتابخانه و گسترش خدمات، با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بازسازی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha