دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه در هفته کتاب و کتاب خوانی نشست پژوهشی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (سلام الله علیها) ساوه نشست پژوهشی با پژوهشگر و نویسنده کتاب حجت الاسلام محمد رضاقانونی با عنوان نویسنده خلاق و نوآور را برگزار کرد.

حجت الاسلام قانونی بیان کرد: دو نوع مطالعه داریم: ۱) مطالعه آموزشی که در ذهن سؤال ایجاد می شود و به دنبال پاسخ می روی و اگر پاسخ موجود باشد این مطالعه آموزشی می باشد . ۲) مطالعه پژوهشی: متفاوت از مطالعه آموزشی است؛ سؤال ایجاد می شود ولی پاسخش در منابع نیست و اگر چنانچه باشد به صورت پراکنده است.

وی افزود: نویسنده خلاّق باید نوع مطالعه خود را بداند که آموزشی است یا پژوهشی؟

قانونی در ادامه تصریح کرد: مطالعه پژوهشی انسان را به نویسنده ی خلاق بودن سوق می دهد. در مطالعه پژوهشی است که تئوری و نظریه جدید ،اختراع و ... حاصل می شود.

وی اظهار کرد: انسان بدون مطالعه سوالی در ذهنش حاصل نمی شود ،مطالعه آموزشی و پژوهشی در این مورد نیز اختلاف دارند که در مسأله پژوهشی اثر شما وجود خواهد داشت یعنی کاربردی است، ولی در مطالعه آموزشی محدودتر است و ماندگار نیست.

استاد حوزه به طلاب گفت: برای این که یک پژوهشگر خوب شوید نباید از قلم زدن بترسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha