دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قریشی

امام جمعه ارومیه گفت: اساتید دانشگاه باید علاوه بر علمیّت، معنویت و معرفت دینی داشته باشند که لازم است در جذب اساتید این مسائل رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه راهبردی تحول در آموزش عالی کشور، گفت: همیشه دغدغه تحول اساسی در دانشگاه ها وجود داشت و امیدوارم در این دولت مردمی و انقلابی به همت مدیران و دانشگاهیان این طرح به نحو احسنت اجرا شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش محوری اساتید در دانشگاه ها افزود: محور اصلی این برنامه باید اساتید باشند. اگر اساتید همراه و نقش آفرین باشند قطع به یقین اقداماتی مثبتی در دانشگاه ها صورت خواهد گرفت.

امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم انتخاب مدیران و مجریان متعهد افزود: در انتخاب مدیران اجرا کننده این طرح نیز دقت لازم شود مجریان طرح باید اعتقاد کامل به طرح داشته باشند.

وی با اشاره به جلسات هم اندیشی اساتید در گذشته، گفت: جلسات هم اندیشی اساتید در گذشته در ارومیه برگزار می شد که برکات خوبی داشت و لازم است دوباره احیاء گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خصوص جذب اساتید گفت: اساتید دانشگاه باید علاوه بر علمیت، معنویت و معرفت دینی داشته باشند که لازم است در جذب اساتید این مسائل رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه سیستم آموزشی به گونه ای است که شخص صرفاً به دنبال افزایش علمیت بوده و فرصتی برای کسب معنویت و معرفت دینی ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha