سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هاشمی ارشاد

حوزه/ معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز به کار خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در قم، گفت: این مجموعه باید با برنامه‌ریزی دقیق و پیوسته، خوش سلیقه و ایده‌های متفاوت به معنای واقعی یک خانه پویا و سرآمد برای فرهنگ و هنر ملل باشد تا هر کسی خواست به یک کار تازه و مؤثر بین المللی اشاره کند اینجا را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید محمد هاشمی عصر جمعه در مراسم افتتاحیه خانه فرهنگ و هنر ملل در تالار شهید آوینی قم، با اشاره به اینکه ادعای انقلاب اسلامی ایران یک ادعای ذاتاً فرهنگی بوده و هست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است که هدفش تفسیر نو و جدیدی از حکمرانی، نگاه جدید به انسان و انسانیت، ترویج این نگاه در جهان و تعامل فرهنگی با جهان است.

وی اضافه کرد: حتما یکی از توفیقات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جمع نورانی امروز است، حرکت ناب و طاهری که در مجموعه جامعه المصطفی شکل گرفت و امروز ما را میزبان قلوب مطمئنه و نفوس عزیزی از سراسر دنیا کرد؛ این افراد به عشق فراگیری تعالیم اهل بیت و اسلام و به عشق وجود حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به ایران و قم تشریف آوردند و میزبانی آن‌ها در ایران با ماست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاید یکی از جدی‌ترین توفیق‌های فرهنگی قابل اشاره اقداماتی است که برای طلاب جامعه المصطفی العالمیه طی این سال‌ها انجام شده است.

وی عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع شهید آوینی را به خانه فرهنگ و هنر ملل اختصاص داده است تا میزبان برنامه‌های فرهنگی برای مخاطبان بین‌المللی باشد و این یک اقدام مبارک و قابل تقدیر است.

هاشمی تصریح کرد: مخاطبان خانه فرهنگ و هنر ملل علاوه بر یادگیری دروس حوزوی جزو فعالان فرهنگی و هنری نیز هستند و یک حرکت مستمر و ریشه دار را در قم رقم خواهند زد.

وی از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی در راستای برپایی خانه فهم یاد کرد و گفت: مجموعه جامعه الزهرا نیز در راستای برپایی این خانه تلاش بسیاری را رقم زده است و امیدواریم این کار منحصر به قم نباشد و با کارهای دنباله دار بتوانیم کار را در استان‌های دیگر دهیم.

هاشمی از عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تقدیر و عنوان کرد: این اداره‌کل باید با برنامه‌ریزی دقیق و پیوسته، خوش سلیقه و ایده‌های متفاوت به معنای واقعی به دنبال یک خانه پویا و سرآمد برای فرهنگ و هنر ملل باشد تا هر کسی خواست به یک کار تازه و مؤثر بین المللی اشاره کند اینجا را نشان دهد و این خانه را نباید منحصر به اسم و عناوین دانست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در این بستر آشوب‌زده اذهان و قلوب که جنگ جهانی و تروریسم رسانه‌ای علیه ملت ایران شکل گرفته است به هوش و بصیر باشیم؛ دشمن لحظه به لحظه درحال هجمه است و در این وضع فرهنگی امروز باید با قامت بلندتر، اراده آهنین‌تر سلیقه و تاثیرگذاری بیشتر به ارائه خدمت فرهنگی و تولید آثار فرهنگی بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha