دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرزانه مراسم تشییع شهدا در حرم رضوی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مسئولان امنیتی و قضایی با اغتشاشگران طوری برخورد کنند که عبرت‌آموز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه، شامگاه ۲۸ آبان 1401 در مراسم تشییع شهدای امنیت و مرزبانی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با بیان اینکه در این ۴۳ هر جا استکبار با نظام جمهوری اسلامی ایران روبرو شده، شکست‌خورده است، اظهار داشت: با گسترش موج انقلاب اسلامی در منطقه شاهد خشونت بیشتر استکبار هستیم، از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز با نقشه‌ها و توطئه‌های مختلف به دنبال ضربه به این کشور بوده است.

وی توطئه‌های دشمن را ترکیبی از جنگ‌های نظامی و اقتصادی بیان کرد و افزود: از ۲۸ شهریور سال جاری جنگ اجتماعی همه‌جانبه و گسترده‌ای علیه ایران راه انداخته است، در مرحله اول شروع اعتراضات دانشجویان و دانش آموزان بودند، در ادامه ۱۲ دختر را کشتند و ادعا کردند که نظام و دولت ایران آن‌ها را کشته است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در هفته‌های اخیر یک عده اراذل‌واوباش دست به کشتار می‌زنند، عده‌ای انسان را بی‌گناه شکنجه می‌کنند، می‌سوزانند و به آن‌ها هتک حرمت می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروز در تشییع سه شهید در مشهد دیدید، معترضین که خود را از بدنه مردم نشان می‌دهند نتوانستند دریکی از خیابان‌ها حتی تجمع کنند و حضور گسترده مردم مشهد در مراسم تشیع شهدا نشان‌دهنده حمایت مردم از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است، دشمنان این نظام در این مدت با به راه انداختن آشوب‌های خیابانی نتوانستند مردم را با خود همراه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه به استفاده دشمن از اسلحه سرد و گرم و حمله به مردم در حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: تقاضای خانواده شهدا و مردم ایران از مسئولان این است که؛ به اعتراضات مشروع مردم گوش فرا دهند و عمل کنند، دیگر اینکه همه باید هوشیار باشیم مراقب باشیم دشمن خطرناک است، دشمن را بشناسیم و آن را کوچک ندانیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان مردم را الگوی خود قرار دهند از ۲۸ شهریور تا به امروز در مناسبت‌های مختلف همراهی خود را با این نظام نشان داده‌اند، انتظار مردم از مسئولان قاطعیت به‌موقع می‌خواهند، مسئولان کشور باکسانی که به مردم و این نظام حمله کرده‌اند طوری برخورد کنند که عبرت‌آموز باشد.

این گزارش می‌افزاید عصر شنبه مراسم تشییع سه شهید دانیال رضازاده، حسین زینال زاده و شهید مرزبانی رضا رضوانی با حضور جمع کثیری از مردم مشهد، از خیابان توحید تا حرم رضوی برگزار شد.

در پایان این مراسم آیت‌الله علم الهدی امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی نماز بر پیکر شهدا را خواندند.

همچنین مراسم عزاداری در رواق امام خمینی با حضور خانواده شهدا، زائران و مجاوران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha