پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ برگزاری مسابقه کتابخوانی در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از شعارهای محوری حضرت اباعبدالله علیه السلام در عاشورا دوری از ذلت و عدم تسلیم در برابر استکبار و طاغوت بود و در حکومت امام مهدی(عج) نیز همین روند وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در جلسه آزمون کتبی کتاب یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عچ) که ویژه طلاب مدارس علمیه زینب کبری (س) و ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بین امام حسین(ع) و امام زمان(عج) اشتراکات و شباهت هایی زیادی وجود دارد از جمله آن ها این است که هر دو امام قبل از ولادت، توسط حضرت رسول اکرم (ص) بشارت داده شدند. اهل بیت علیهم السلام به گونه ای ما را پرورش داده اند که هر زمان یادی از حضرت مهدی (عج) شد به یاد سیدالشهدا (ع) نیز بیفتیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا از خداوند متعال می خواهیم ما را از یاران حضرت مهدی (عج) قرار بدهد. در دعای ندبه از امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام ) یاد شده است و بنابراین بین قیام عاشورا و ظهور یک رابطه غیرقابل انکار وجود دارد.

وی افزود: یکی از شعارهای محوری حضرت اباعبدالله علیه السلام در عاشورا دوری از ذلت و عدم تسلیم در برابر استکبار و طاغوت بود و این شعار محوری است که حضرت (ع) بارها به آن اشاره داشته اند که اگر شما می خواهید ذلیلانه زندگی کنید، بدانید مردن عزتمندانه باارزش تر از زندگی ذلیلانه است؛ در حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه نیز همین روند وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: علاوه بر مشترک بودن اهداف نهضت عاشورا با قیام امام مهدی علیه السلام، در زمان حکومت جهانی حضرت ولی عصر علیه السلام بذرها و نهالهای غرس شده در جریان قیام کربلا به بار خواهد نشست و به برکت آن، جهان پر از عدل و داد خواهد شد و تمام اهداف انبیای الهی از آدم تا خاتم تحقق خواهد یافت و بشر طعم واقعی صلح و امنیّت و سعادت را خواهد چشید.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha