جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1055653
۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
امام جمعه قزوین

حوزه / در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین از فعالان اربعین حسینی استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در آیین تجلیل از فعالان اربعین حسینی استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) برگزارشد گفت: اربعین حسینی (ع) تمرینی است برای اینکه این مسیر به ظهور منجی عالم بشریت (عج) متصل شود و در این راستا باید تلاش کنیم ظهور را در عرصه اربعین زمینه‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: اربعین رزمایش و همایش اقتدار امت اسلام است، هر کدام از ما صحنه‌های اربعین را که تماشا کرده‌ایم روحیاتمان بازسازی شده و قدرت معنوی‌مان به‌شدت افزایش پیدا کرده است، این از برکات اربعین است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اربعین تفسیر این آیه از قرآن کریم است که خداوند فرمود «ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَ ما عِنْدَاللَّهِ باقٍ»، یعنی یزیدیان با افکار پوچ و خامی که داشتند گم شدند اما امام حسین (ع) که بنده خدا بود و حرکتی خدایی داشت، باقی ماند و باقی خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اربعین تفسیر کلام زینب کبری (س) است که فرمودند
«ما رأیتُ الّا جمیلاً»، شیرینی اربعین و لذت‌های معنوی و ملکوتی این مسیر را هر کسی چشیده به خوبی مفهوم کلام حضرت زینب (س) را درک می‌کند که فرمود من جز زیبایی چیزی ندیدم

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) شهادت را زیبا دید، فداکاری و ایثار را زیبا دید و آینده حرکت اباعبدالله الحسین (ع) را هم به زیبایی به تصویر کشید.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اربعین راهی است که از هر شهر و روستایی شروع می‌شود و این جمعیت‌های انبوه به هم متصل می‌شوند، یعنی هر روستا مثل یک چشمه‌ای جمعیت خود را صادر می‌کند و این چشمه‌ها به هم می‌پیوندند و نهر و رود می‌شوند و سیل خروشان و اقیانوسی از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: اربعین یک عهد و پیمان است، هر کس به زیارت اربعین می‌رود با امام حسین (ع) عهد و پیمان می‌بندد و از این طریق به همه انبیا وصل می‌شود چون امام حسین (ع) وارث همه انبیاست و این را در زیارت وارث نیز می‌خوانیم.

در پایان این مراسم از فعالان اربعین حسینی (ع) استان قزوین تجلیل شد.

فعالان اربعین استان قزوین تجلیل شدند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha