یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: طلاب و روحانیون استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی نقش برجسته‌ای در عرصه‌های مبارزات ضداستعماری، استکبارستیزی و مردم‌داری داشته‌اند و نام بزرگان و علمای روحانی این استان در تاریخ ثبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تاریخ مدارس حوزوی در استان اظهار داشت: طلاب و روحانیون استان بوشهر در ادوار مختلف تاریخی نقش برجسته‌ای در عرصه‌های مبارزات ضداستعماری، استکبارستیزی و مردم‌داری داشته‌اند و نام بزرگان و علمای روحانی این استان در تاریخ ثبت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تهذیب، جدیت در تحصیل، محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام، پژوهش، هم‌افزایی با مردم، مطالبه‌گری و تلاش برای حل مشکلات جامعه را از ویژگی‌های روحانیون دانست و بیان کرد: روحانیون در هر شرایطی در راستای رضایت خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم‌السلام برای تحقق اهداف و تمدن اسلامی از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر توجه ویژه به مطالبات روحانیون افزود: طلاب و حوزه‌های علمیه نیازمند حمایت بیشتری هستند.

وی جایگاه روحانیون در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: دین، معنویت، ترویج فرهنگ اسلامی و صیانت از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی مرهون و مدیون تلاش طلاب، علمای دینی و حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم استان بوشهر ولایت‌مدار، وفادار به نظام و انقلاب هستند، گفت: علاقه‌مندی مردم به روحانیت و علمای دینی همواره چشمگیر بوده و تکریم و احترام روحانیون مورد توجه ویژه همه مردم استان قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم این استان را داشتن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: نوار ساحلی خلیج‌ فارس ظرفیت‌های مختلفی در عرصه سرمایه‌گذاری براساس اقتصاد دریا فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، گردشگری مقاومت، دریایی و سرمایه‌گذاری در عرصه صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی را یکی از مزیت‌های استان بوشهر اعلام کرد و افزود: 8 ماه در سال، استان بوشهر از ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی آب و هوایی مناسب برخوردار و ایجاد اردوگاه آموزشی، تفریحی و تحقیقی برای بخش‌های مختلف فراهم است.

وی استان بوشهر را آلبوم توسعه و پیشرفت در کشور دانست و خاطر نشان کرد: اکنون روند توسعه و پیشرفت طرح‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری تسریع یافته و آینده این استان بسیار درخشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha