جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: معلمان، دانش آموزان و حتی خانواده‌های آن‌ها مدیون خیران مدرسه‌ساز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز که با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز حق بزرگی بر گردن جامعه به‌ویژه جامعه آموزشی و فرهنگی دارند.

وی افزود: با این اقدامات خیّران مدرسه‌ساز تکلیف معلمان بیشتر و سنگین‌تر می‌شود؛ چراکه باید با تربیت درست دانش آموزان نسلی پربار تحویل جامعه دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: معلمان دانش‌آموزانی تربیت کنند که عرق ملی داشته و بادانش و آگاهی گامی در جهت پیشرفت و توسعه جامعه بردارند.

وی ادامه داد: معلمان نباید در مسیری که قدم گذاشته‌اند به بهانه‌های گوناگون همچون حقوق و مشکلات معیشتی کوتاهی کنند؛ چراکه سرنوشت یک جامعه به تربیت‌ معلمان بستگی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: معلمان با سعه‌صدر نسلی را تربیت کنند که اگر در آینده مسئولیتی را قبول کردند وجدان کاری داشته و بتوانند آن کار را به نحو احسن به سرانجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: البته دانش آموزان مدیون خیران مدرسه‌ساز هستند و باید با جدیت برای کسب علم و دانش تلاش کنند تا به این‌گونه بتوانند ذره‌ای از زحمات معلمان خود و خیران مدرسه‌ساز را جبران کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اظهار کرد: علم، آقایی و بزرگی برای دنیا و آخرت به همراه دارد و انسان با علم و دانش است که می‌تواند به جامعه خدمت کرده و به این وسیله به خدا و معنویت نزدیک‌تر شود. با علم و دانش است که پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های گوناگون حاصل می‌شود و به این طریق وابستگی ما به بیگانگان کاهش و در مواردی از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: برای رسیدن به علم و پیشرفت، زیرساخت‌هایی لازم است که در موارد بسیاری این زیرساخت‌ها توسط خیّران مدرسه‌ساز بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای رضای خداوند فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha