پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ انتشارات دارالحدیث با قوت به فعالیت ترویج و نشر معارف دینی در حوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، مدیر عامل انتشارات دارالحدیث، بیان کرد: انتشارات دارالحدیث نزدیک به سه دهه است که به انتشار آثار ارزشمند تولید شده در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، پژوهشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه قرآن و حدیث و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی مبادرت کرده و تاکنون صدها عنوان کتاب ارزشمند برای مخاطبان فرهیخته، اساتید و نیز عموم مردم منتشر کرده است.

وی افزود: رسالت انتشارات دارالحدیث نشر علوم و معارف قرآن و حدیث به ویژه حدیث شیعه است که عمدتاً این آثار در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تولید شده و می‌شود؛ البته در ذیل مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث یک دانشگاه به نام دانشگاه قرآن و حدیث و یک پژوهشگاه با عنوان پژوهشگاه قرآن و حدیث به فعالیت علمی اعم از آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کنند و این دو مرکز تاکنون آثار پرشماری را در جهت هدف یاد شده تولید کرده‌اند که انتشارات دارالحدیث توفیق چاپ آن آثار را داشته است.

مدیر عامل انتشارات دارالحدیث اضافه کرد: دانشگاه قرآن و حدیث حوزه فعالیتش بیشتر آموزشی است لکن تاکنون بالغ بر ۶۰ اثر به عنوان متن درسی تولید کرده و هم اکنون این آثار به عنوان متن درسی دانشجویان در سطح کشور به شمار آمده و دانشجویان عزیز از آن بهره مند می شوند؛ لکن بیشتر آثار منتشر شده توسط انتشارات دارالحدیث توسط پژوهشگاه قرآن و حدیث تولید شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین آثار منتشر شده در انتشارات دارالحدیث آثار حدیثی است که توسط پژوهشگاه قرآن و حدیث و زیر نظر مرحوم آیت الله محمدی ری شهری تولید شده است. از مهم‌ترین عناوین در این حوزه می‌توان به دائره المعارفهایی چون دانشنامه قرآن و حدیث که تا کنون ۱۸ مجلد آن منتشر شده است، حکمتنامه پیامبر اعظم (ص)، موسوعه و دانشنامه امیر المؤمنین(ع)، موسوعه و دانشنامه امام حسین(ع)، حکمتنامه امام رضا (ع)، دانشنامه امام مهدی(ع)، موسوعه عقائدیه، دانشنامه عقاید اسلامی، شناختنامه قرآن، شناختنامه نماز، شناختنامه حدیث، میزان الحکمه و شناختنامه نبوت که به تازگی نخستین جلد آن منتشر گردیده اشاره نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: در کنار آثار یاد شده کتاب محقَق و فاخر کافی ۱۶ جلدی از تولیدات بسیار ارزشمند دارالحدیث است که انتشارات دارالحدیث به چاپ آن مفتخر بوده است.

وی افزود: با توجه به فعالیت چهار پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع)، علوم و معارف حدیث، کلام، و اخلاق و روانشناسی اسلامی آثار تولیدی پژوهشگاه قرآن و حدیث را می توان در پنج حوزه تفسیری، حدیثی، کلامی، اخلاقی و روانشناسی اسلامی دسته بندی کرد که جا دارد در فرصت مناسب به تفصیل در باره تولیدات این پژوهشکده ها بپردازیم.

مدیر عامل انتشارات دارالحدیث گفت: تا کنون بیش از یک صد اثر عمومی و ترویجی برای مخاطبان عام اعم از جوانان و نوجوانان و کودکان توسط معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث تولید شده است توسط نشر دارالحدیث منتشر شده است. گرچه در چند سال اخیر مسئولیت چاپ آثار عمومی و ترویجی بویژه آثار مربوط به کودکان و نوجوان به نشر باهوش واگذار شده و تاکنون بیش از یکصد اثر توسط نشر باهوش چاپ شده است.

وی یادآور شد: مجموعه آثار تولید شده در مدیریت کنگره ها نیز حایز اهمیت بوده و ده ها اثر ارزشمند در جهت احیاء آثار و اندیشه عالمان برجسته دین از جمله کلینی، ابوالفتوح رازی، عبدالجلیل قزوینی رازی و سید مرتضی از جمله آن‌ها هستند.

گفتنی است: انتشارات دارالحدیث و نشر باهوش هم اکنون آثار خود را از طرق زیر در معرض تهیه علاقمندان قرار می‌دهد:

قم . خیابان معلم . پلاک ۱۲۵ تلفن ۳۷۷۴۰۵۴۵

قم . خیابان معلم . پاساژ مجتمع ناشران ۰۲۵۳۷۸۴۲۳۱۰ و ۰۲۵۳۷۸۴۲۳۰۹

تهران، آستان حضرت عبدالعطیم حسنی (ع) ابتدای بازار واقع در ضلع شمالی

آستان, و صحن های شرقی و جنوبی ۰۲۱۵۵۹۵۲۸۶۲

نمایندگی های بوستان کتاب قم و اصفهان

مرکز پخش کتاب فردا

ازطریق پیام رسان ایتا : shop_darolhadith_ir@

پایگاه اینترنتی http://www.darolhadith.ir/

و http://shop.darolhadith.ir/

تلفن همراه: ۰۹۱۲۷۴۸۲۵۹۹

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha