جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی زاده / بندرعباس

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تأکید کرد: اگر امروز در جریان فتنه کاملا ترکیبی، یکسری خسارت معنوی برای کشور حاصل شد محصول کم کاری ما در جنگ شناختی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: بایستی برنامه ریزی شود که کرسی ها آزاد اندیشی در همه قالب های آن در دانشگاه ها احیا شود.

وی با بازخوانی برنامه های ناتو برای اهداف پیش روی خود اشاره کرد و گفت: طبق برنامه شش مورد که ناتو برای سال ۲۰۲۰برای خود اعلام کرده است به دو قسمت اشاره شده قسمت اول زمین، ماموریت دریا، هوا و فضا است که در شاخه نظامی است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد : قسمت دوم ماموریت ناتو که آن نیز به تدریج اعلام شد نخست فضای سالم و جمع شناخت است که در دو مورد آخر ناتو وارد فاز عملیاتی جنگ شناختی می گردد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، همزمان مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از ناتوی فرهنگی استفاده می کنند که به ما متذکر شود که ناتو نه تنها در بعد نظامی بلکه یک ماموریت فرهنگی نیز برای خود تعریف کرده است.

وی همچنین اظهار کرد: اسلام با جنگ شناختی در طول ادوار مختلف از تاریخ با آن مواجهه بوده و گاها سبب آسیب های به بدنه اسلام زده است که به جرات می توان گفت ایجاد واقعه جانسوز کربلا معلول علت همین جنگ شناختی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی دشمن با چند رویکرد در جنگ شناختی به دنبال آسیب وارد کردند است، ابراز داشت : نخست رصد شناختی و بعد از آن تحلیل جامعه با خصوصیات نظیر تحلیل مراکز قدرت و اقتدار از طریق فکر و اندیشه مردم تاثیر را برنامه ریزی و عملیاتی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تأکید کرد : اگر امروز در جریان فتنه کاملا ترکیبی یکسری خسارت معنوی برای کشور حاصل شد محصول کم کاری ما در جنگ شناختی است.

وی در بخش دیگر به تعبیری از شهید بهشتی که دانشجو را موذن جامعه می داند اشاره کرد و گفت: رسالت دانشجو امروز باید وقت شناسی باشد تا بتواند جامعه را بیدار نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه اضافه کرد : دانشجویان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی باید موذن باشند و بر اساس شرایط زمان شناس و دشمن شناس باشند تا رسالت خود را در جنگ شناختی نقش اثر گذاری را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه دشمن با تمامی ابراز های خود وارد میدان شده که شعارها و مراکز قدرت نظام را هدف قرار دهد خاطرنشان کرد: از طرفی دانشگاه یکی از مراکز قدرت و تحول در اسلام است و بازار نیز نقش مهمی ایفا می کند که چشم طعم خود را در اغتشاش خیابانی به آنها دوخته است ولی به هیچ موفقیت بالای دست نیافت.

وی افزود: وظیفه امروز بسیار سنگین است و باید بدانیم و بشناسیم و در زمان شناسی خود و بر اساس شناخت عمل نماییم و به رسالت انقلابی خود نیز ایمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha