جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اجتماع بانوان فاطمی در حرم مطهر رضوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: ه‍مانطور که پیامبر اکرم(ص) پرچم اعتلای اسلام را با توجه ویژه به مقام زن برافراشت، انقلاب اسلامی نیز بر پایه توجه به جایگاه اجتماعی زن و نقش او در تربیت فرزند به پیروزی رسید و تداوم پیدا کرد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) اجتماع بزرگ بانوان فاطمی با حضور جمع کثیری از بانوان زائر و مجاور سوگوار فاطمی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران، در این مراسم باشکوه که امروز ۱۷ آذر در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که به واسطه عنایت حضرت زهرا(س) بزرگ ترین عطیه الهی به بشریت معاصر و به ویژه به زنان روزگار ما عنایت شده که این عطیه، انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: بدون شک پیروزی این انقلاب مرهون حضور موثر زنان بود چرا که انقلاب ما از نهضت بزرگ فاطمی الهام گرفته است.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: جریان نهضت اسلامی ما مبدأ تحولات گسترده فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دوره معاصر بود که یکی از این تحولات عبارت از توجه ویژه به جایگاه زن در جامعه و حضور موثر او در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: ه‍مانطور که پیامبر اکرم(ص) پرچم اعتلای اسلام را با توجه ویژه به مقام زن برافراشت، انقلاب اسلامی نیز بر پایه توجه به جایگاه اجتماعی زن و نقش او در تربیت فرزند به پیروزی رسید و تداوم پیدا کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر افزود: در عصر جاهلیت، دختران زنده به گور می‌شدند و در عصر جاهلیت مدرن هرچند که در ظاهر جسم دختران و زنان زنده به گور نمی‌شود ولی در واقع جان آن ها در سایه استفاده ابزاری از آنها زنده به گور می‌شود.

وی عنوان کرد: در این دوران، غرب از زن به عنوان نیروی کار ارزان برای فروش کالاهای تجاری و همچنین ابزاری برای بهره‌برداری مادی استفاده می‌کند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی که در واقع بعثت مجدد بود، کرامت و اعتبار زن به او برگردانده شد و زنان جامعه اسلامی توانستند با حفظ حجاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضوری موثر داشته باشند.

بانوان با الگو از حضرت زهرا(س) در مسیر اهداف انقلاب نقش آفرینی می کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار کرد: انقلاب اسلامی به اهمیت دادن به جایگاه زن در واقع به جنگ جاهلیت مدرن رفت و بلندترین گام‌ها را برای ارتقای هویت بانوان برداشت و امروز شاهد هستیم که زنان جامعه اسلامی با الگو گرفتن از سیره زندگی حضرت زهرا(س) در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی به بهترین نحو نقش آفرینی می‌کنند.

در این مراسم بیانیه بانوان فاطمی برای تجدید عهد با بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) قرائت شد و حاضران همچنین با زمزمه زیارت نامه حضرت زهرا(س) که با نوای مداح اهل بیت(ع) حاج مهدی عارف، قرائت شد به ساحت مقدس این بانوی بزرگوار عرض ارادت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha