چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام شجاعی/ حاجی آباد

حوزه / استاد حوزه علمیه هرمزگان گفت: نگاه جامعه قبل از اسلام به زن، نگاهی به عنوان یک کالا و عدم شخصیت بود اما بعد از اسلام، پیامبر(ص) برای شخصیت زن جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفت تا جایی که در صدر اسلام مدارسی ساخته شد که بانوان در آنجا مشغول به تحصیل و فراگیری علوم شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام رسول شجاعی استاد حوزه علمیه هرمزگان، امروز در جلسه پاسخگویی به شبهات که در مسجد مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) حاجی آباد برگزار شد، با اشاره به هویت بخشی اسلام به بانوان، اظهار داشت: نگاه جامعه قبل از اسلام به زن، نگاهی به عنوان یک کالا و عدم شخصیت بود اما بعد از اسلام، پیامبر(ص) برای شخصیت زن جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفت تا جای که در صدر اسلام مدارسی ساخته شد که بانوان در آنجا مشغول به تحصیل و فراگیری علوم شدند.

وی با اشاره به دوران امام صادق(ع)، یادآور شد: هنگامی که امام جعفر صادق(ع) دانشگاه جعفری را تأسیس کردند، تعداد قابل توجهی از بانوان در آن محل به تحصیل پرداختند و همچنین برخی یاران امام زمان(عج) را بانوان تشکیل خواهند داد.

این استاد حوزه در پاسخ به سوالی که برخی از زنان می‌گویند ما پوشش اسلامی نمی‌خواهیم، اعلام کرد: در ۱۰۰سال پیش سبک و شیوه پوشش در اروپا کاملا با الان متفاوت بود و اتفاقا لباس کاملی داشتند که در برخی از فیلم‌های آنان نیز مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی افزود: اکنون با تصویری متفاوت از زن در سینما و تئاتر در غرب مواجه هستیم که نشان از یک جنگ رسانه‌ای قوی است و زن را به یک جهالت مدرن سوق دهد.

وی با بازخوانی تاریخ غرب در مورد بد حجابی، عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، اوضاع اروپا بهم ریخت و زندگی مشکل شد و تعداد زیادی از جوانان بیکار، افسرده و بی‌سرپرست شکل گرفت و لذا سیاستمداران در آن برهه زمانی برای مقابله با آسیب‌های موجود، طرحی برای نشاط جامعه پی ریزی کردند که زنان نقش جذب و دلبری را برای مردم داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: سیاستمداران غربی آن دوران، عده‌ای زن بی حجاب را در جامعه بوجود آوردند تا بتوانند امید به زندگی را با بی‌بند و باری در جامعه بوجود بیاورند، که نتیجه آن فرو رفتن در فحشا، منکر و گسست در کانون گرم خانواده شد.

حجت الاسلام شجاعی تأکید کرد: در شرایطی اروپایی‌ها با سیاست بی‌بند و باری به حیات خود ادامه دادند که خانواده‌های که زندگی راحتی داشتند نیز اسیر سیاست اشتباه سیاستمداران شدند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران، نه تنها در دوران اسلام بلکه قبل از اسلام نیز آثار حیا و عفت زنان آنها در سنگ نوشته تاریخی آن وجود دارد و با آمدن اسلام به این عفت و حیا افزوده شد، چرا که زن سربلند ایرانی با حجاب خود، حیا و عفت را نشانه و بزرگی بانوان در جامعه می‌داند و مقام مادر را بزرگترین مقام برای حیات بشری می‌داند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha