پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شهادت حضرت زهرا

حوزه/ خانم سیده هاجر هاشمی کارشناس فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) را الگوی تمام عیار جامعه بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده هاجر هاشمی در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با حضور طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان فضایل و مناقب اهل بیت(علیهم‌السلام) را عبادت دانست که روشنایی قلب، نورانیت محفل و احیای اوامر و دستورات اهل بیت(علیهم‌السلام) را بدنبال دارد.

وی حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) را الگوی تمام عیار جامعه بشریت معرفی کرد و با استناد به کلام آیت الله فاضل لنکرانی(رحمة‌الله‌علیه) ادامه داد: «حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) آن‌قدر در این عالم رشد کرده که رضایت او رضایت خداوند و خشم و غضب او، خشم و غضب الهی است»؛ ایشان شخصیتی هستند که خداوند و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) مدح ایشان را بیان فرمودند.

کارشناس فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء (سلام‌الله‌علیها) گرگان با اشاره به این مطلب که «برای ارزیابی یک انسان باید رابطه او با خدا، مردم و دشمن مورد بررسی قرار گیرد»، افزود: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در عرصه‌های عبادی، اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشتند.

خانم هاشمی اضافه کرد: تمام مقاماتی که برای امامان معصوم متصور است، از مقام عصمت، حجت الهی بودن، داشتن علم الهی، مقام ولایت، هادی الی الله و شاهد بر اعمال مردم، برای آن حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) نیز وجود دارد.

وی در بیان فضایل و ویژگی‌های حضرت، به دلایل اثبات مقام علمی ایشان پرداخت و سخنان انسان را معیار خوبی برای تبیین شخصیت و بُعد علمی افراد برشمرد و تصریح کرد: وجود روایات بسیار و مصحف و نیز سخنان حضرت را از دیگر دلایل اثبات مقام علمی ایشان دانست که از معروف‌ترین بیانات حضرت، خطبه شریف فدکیه است که حاوی معارف و نکته‌های ژرف و آموزه‌های فراوان و میراث دینی و علمی ارزشمندی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha