یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ملکی ابرده

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: اگر در جامعه همچنان دین و معنویت و خانواده و غیرت وجود دارد، به‌برکت همین طلاب و حوزه‌های علمیه است و مهم‌ترین نکته این است که قدر خودمان را بدانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌ الاسلام و المسلمین ملکی در جمع طلاب حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان جاجرم خراسان شمالی، گفت: به زمینه و جایگاهی که طلاب در آن قرار گرفته‌اند فکر کنید و شکر نعمت طلبه‌بودن را به جا آورید، زیرا در مسیر الهی قرارگرفتن طلبه، موتور محرکی به‌سمت معنویت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در ادامه یادآور شد: اگر در جامعه همچنان دین و معنویت و خانواده و غیرت وجود دارد، به‌برکت همین طلاب و حوزه‌های علمیه است و مهم‌ترین نکته این است که قدر خودمان را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه درس اخلاق واقعی، درسی است که در طلبه تأثیر بگذارد، گفت: نکات و جلسات، زمانی مؤثر است که افراد به تفکر وادار شوند و اگر درس اخلاق صبح‌ها طلاب را به تفکر وادار کند و حس مسئولیت به آن‌ها بدهد، دیگر نیاز به مدیر و ناظر در مدرسه ندارد.

استاد حوزه علمیه خراسان افزود: چنانچه عشق و معرفت به اهل‌بیت(ع) در دل طلبه‌ای روشن شود، اطراف او نورانی می‌شود و چنین طلبه‌هایی هستند که امثال شهید سلیمانی را پرورش می‌دهند و این بینش‌ها و نگرش‌ها را علمای خودساخته و انسان‌ساز از مکتب مادر دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام) به ارث برده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با تأکید بر اینکه تمام عزت ما در صفحه وجود به این است که بنده خدا باشیم، گفت: خداوند می‌فرماید: شما در روز کار می‌کنید و کار زیاد در روز نیاز به «تبطیل» دارد؛ یعنی درون خودت را از همه چیز قطع کنی و به خدا متصل نمایی؛ بنابراین وقتی انسان در سجاده خود می‌نشیند آسمانیان از نور او استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مادیات و مسائل دنیوی نباید انسان را مجذوب خود کند، ابراز کرد: حوزه علمیه یعنی اخلاق و علم بدون اخلاق، نورانیت لازم را ندارد و صنعتی ماشینی و بدون نور خواهد بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در پایان به دو ویژگی دیگر طلبه اشاره کرد و گفت: طلبه باید برای خودش کاملا جدی، سنتی، ساده و اهل مستحبات باشد و از طرفی نیز از مردم توقع نداشته باشد که مثل او فکر کنند که اگر این ویژگی‌ها رعایت شود، امام‌جماعت برای مساجد کم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha