چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اراک

حوزه/ کارگاه دانش افزایی فاطمی به میزبانی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اراک برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز کارگاه دانش افزایی فاطمی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اراک با حضور حجت الاسلام محمد اعتصامی استاد حوزه، در اراک برگزار شد.

حجت الاسلام اعتصامی با تسلیت ایام فاطمیه به بیان عظمت و مقامات حضرت پرداخت و گفت: مقام حضرت زهرا (س) را می توان از جنبه کمالات و فضائل و از جنبه تاریخی و نهضت و حماسه فاطمی بعد از پیامبر مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به جنبه تاریخی مقامات حضرت زهرا (س)، بیان کرد : مقام حضرت زهرا (س) از حیث انتصاب به حضرت رسول(ص) به گونه ای خط قرمزی برای جامعه بود و به جهت این انتصاب حضرت دارای قداست و جایگاه ویژه بودند و لذا در واقعه آتش زدن درب منزل حضرت بیان می کنند که فاطمه (س)پشت درب است، یعنی همان خط قرمزی که تجاوز از آن انزجار را درپی خواهد داشت.

اعتصامی تصریح کرد: بُعد دوم کمالات حضرت است که در آیات مباهله، تطهیر و بسیاری از روایات شاهد آن هستیم. بُعد سوم که نهضت فاطمی بود که برای کسب مقامات مادی و دنیوی نیست بلکه یک جهاد است که رضای خدا را در پی دارد و در جهت دفاع از ولایت و حجت خدا است، لذا حضرت ابتدا با مقابله زبانی، سپس رفتاری و عملی سعی در روشنگری دارند.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: تبیین مقام حضرت زهرا (س) و اقدامات حضرت در دفاع از امامت از وظایف مبلغین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha