دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه "امام شناسی با محوریت جایگاه ولایت فقیه " در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز

حوزه/ کارگاه امام شناسی با محوریت جایگاه ولایت فقیه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی در کارگاه امام شناسی با محوریت جایگاه ولایت فقیه که در حسینیه مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد، گفت: در زمان های گذشته، مردم می خواستند مطلبی را انتشار دهند یا به صورت کتبی و یا سخنرانی بود، اما امروز فضای مجازی در دسترس همه قرار گرفته است و افراد می توانند در اتاق خود نشسته و با همه مردم دنیا ارتباط برقرار کنند ولی به شرطی که حرف زدن را هم بلد باشند.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: امروز دشمنان و مخالفین ما از فضای مجازی استفاده می کنند حتی بعضی از وهابی ها در توییتر بالای ۲۰ میلیون نفر دنبال کننده دارند، در صورتی که ما خیلی عقب هستیم .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی گفت: فیلمنامه فیلم فتنه در هلند نوشته شد، اما مجلس هلند انتشارش را ممنوع کرد، ولی فیلم ۲۴ ساعت در فضای مجازی قرار گرفت که توانست در این زمان ۷ میلیون بازدید بگیرد. این کار در هیچ جای دیگری ممکن نیست غیر از فضای مجازی.

وی افزود: فضای مجازی با اینکه تهدید بزرگی است، اما فرصت بزرگی هم می تواند باشد به شرطی که نحوه استفاده از آن را بلد باشیم.

استاد حوزه افزود: طلبه باید در حوزه فقه و اصول متبحر باشد، چون در حوزه پاسخگویی به شبهات و مناظرات و تبیین و به عنوان یک افسر جنگ نرم باید مقدماتی را دارا باشد و حتی منطق و بیان و بدیع را هم بلد باشد تا بتواند از کلمات مناسب استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند: تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی؛ ما به این پیام ها چه لبیکی گفته ایم؟ در فضای مجازی چند پایگاه فرهنگی برای پاسخگویی به شبهات وجود دارد؟. در شبکه های وهابی چند کارشناس یک ساعت بحث می کنند و یک ساعت به سؤالات مردم جواب می دهند. در برخی مواقع جوانی تماس می گیرد و در عرض چند دقیقه کل بحث شان را زیر سؤال می برد یا برای کارشناسان یک شبهه مطرح می کند که باعث می شود آنها دست و پایشان را گم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی گفت: یکی از کارهای ائمه اطهار(علیهم السلام) تربیت نیروهای ویژه برای پاسخگویی به شبهات و ورود به حوزه مناظرات بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha