شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زهرا شفیعی، سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه کشور، شاهد اتفاقات مبارکی در این زمینه بوده‌ایم و تربیت پژوهشگران نخبه و برجسته از دستاوردهای حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

خانم زهرا شفیعی، سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان، پژوهش در عصر حاضر را مهمترین عامل رشد و پیشرفت جوامع علمی و تعالی و توسعه یک کشور در حوزه‌های مختلف دانست و گفت، بدون شک برای دستیابی به موفقیت در تمام عرصه‌ها از جمله حوزه اقتصادی و اجتماعی و رشد و تعالی فرهنگی جامعه، نیازمند گسترش توان پژوهشی و تحقیقاتی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستیم و بر همین مبنا است که در کشور ما هفته‌ای به نام «پژوهش» نامگذاری شده است، تا توجه همگان به اهمیت این موضوع معطوف باشد.

وی ادامه داد: امروزه مباحث مربوط به حوزه علوم انسانی، علوم و معارف دینی و فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت جوامع بشری دارد و به طور ویژه کشور ما در این حوزه نیازمند تولید علم به صورت مستمر، گسترده، عملیاتی و مؤثر است، این مهم با گسترش مهارت‌های پژوهشی در محافل و نهادهای علمی به ویژه حوزه‌های علمیه محقق خواهد شد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، اظهار کرد: در دو دهه اخیر شاهد هستیم اهتمام ویژه‌ای در حوزه‌های علمیه کشور به مسئله پژوهش، تعلیم و تربیت پژوهشگران و محققان برجسته و برگزاری جشنواره‌های پژوهشی نظیر جشنواره علامه حلی صورت گرفته است و دستاوردهای بسیار خوبی نیز در این زمینه رقم خورده است.

شفیعی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه کشور شاهد اتفاقات مبارکی در این زمینه بوده‌ایم و تربیت پژوهشگران نخبه و برجسته از دستاوردهای حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود که با توجه به نتایج جشنواره‌های پژوهش محور نظیر جشنواره علامه حلی، حوزه علمیه خواهران از پیشتازان و فعالان موفق این حوزه محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان نیز از جمله نهادهای حوزوی است که در این عرصه خوش درخشیده و توانسته است پیشتاز و مؤثر و موفق در این زمینه بوده و پژوهشگران توانمندی به جامعه علمی کشور تحویل دهد و این از افتخارات حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بر اهمیت ترویج و گسترش تعالیم پژوهشی و حمایت ویژه از پژوهشگران به ویژه خواهران پژوهشگر حوزه علمیه تأکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha