پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی جنگ آینده جهان را جنگ آب دانست و گفت: با توجه به وجود بارش‌های فراوان در گیلان مدیریت بر منابع آب سطحی ضعیف است و بخش اعظمی از کشاورزان گیلانی اعتقاد و آگاهی به کشاورزی مدرن ندارند و فقط ۱۰ درصد کشاورزی گیلان با شیوه مدرن اداره می‌شود.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امام جمعه رشت امروز در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد با تأکید بر شیوه نوین آبیاری اظهار داشت: مصرف صحیح آب باعث ترمیم سفره‌های زیر زمینی می‌شود.

وی جنگ آینده جهان را جنگ آب دانست و گفت: آب حیات و موهبت الهی است و مدیریت چنین نعمتی باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به فرموده خداوند در سوره انبیاء مبنی بر اینکه آب مایه حیات هر موجود زنده است، گفت: آب چنان از جایگاه و ارزش والایی برخوردار بوده که موجودی است در مقام سجده خدا و هر موجودی در نظام هستی به ذکر و تسبیح پروردگار مشغول است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر این که رابطه معناداری بین آب و ادامه حیات جهانی وجود دارد، افزود: سرمایه گذاری بر این نعمت الهی باید در اولویت کار همه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه رشت ادامه داد: برخی از کشورها حوزه آب را به دقت و با برنامه‌ریزی ساماندهی کرده‌اند، اما متأسفانه آنچنان که باید و شاید مردم کشورمان قدر وجود آب را ندانسته و تا زمانی که کمبود آن را لمس نکنند، آن سختی را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره به استفاده بهینه و مدیریت مصرف در همه بخش‌ها به ویژه کشاورزی گفت: فرهنگ استفاده درست و بهینه در مصرف آب باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی تصریح کرد: با توجه به وجود بارش‌های فراوان در گیلان مدیریت بر منابع آب سطحی ضعیف است و بخش اعظمی از کشاورزان گیلانی اعتقاد و آگاهی به کشاورزی مدرن ندارند و فقط ۱۰ درصد کشاورزی گیلان با شیوه مدرن اداره می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha