پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمطلبی، مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: تلاش کنیم زیرساخت‌های پژوهشی در حوزه علمیه بیش از پیش تقویت شود و این مهم با ایجاد بسترهای مناسب پژوهشی تحقق می‌یابد و در نهایت موجب نشاط علمی در حوزه‌های علمیه و طلاب می‌شود.

وی یادآور شد: رصد وضعیت تهذیب و اخلاق حوزه نیز مهم است، یعنی به گونه‌ای نشود که حوزه مثل یک اداره باشد، حوزه نگاه متفاوتی دارد، نگاه‌های تربیتی اخلاقی را باید رصد کنیم و ببینیم حوزه ما در چه وضعیتی قرار دارد و هر روز تلاش کنیم تا شرایط تهذیبی حوزه‌های علمیه بهبود پیدا کند.

امام جمعه قزوین گفت: یکی از راه‌های ایجاد نشاط علمی، احیای درس‌های خارج است، دیگری هم تجمیع نخبگان است، در گذشته جلسات تجمیع نخبگان طلبه برگزار می‌شد و چقدر برکت داشت و نتایج خوبی هم داشت، ان‌شاءالله این جلسات نخبگانی را مجدداً احیا کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: رصد وضعیت سیاسی - بصیرتی طلاب حائز اهمیت است؛ ما ممکن است طلبه‌ای داشته باشیم که به لحاظ علمی و اخلاقی مؤثر باشد اما در این عرصه نیاز به کار بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمطلبی، مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور نیز برخی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

 دیدار مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با امام جمعه قزوین

 دیدار مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با امام جمعه قزوین

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha