یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمودی

حوزه / امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید به سمتی برویم که حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال در مسیر تمدن سازی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان شب گذشته در جلسه هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه‌های استان اصفهان که به مناسبت بیست و هفتم آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهید مفتح با اشاره به سنگ اندازی دشمنان و به خصوص رژیم ستمشاهی پیش از انقلاب اسلامی بر سر راه وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حضرت امام(ره) به پررنگ شدن فکر انقلابی و دینی در بین اساتید و دانشجویان دانشگاه عنایت داشتند، چرا که انقلاب ما هویت دینی دارد و یک انقلاب اسلامی است و باید این هویت به خصوص در قشر تحصیل کرده وجود داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس می‌طلبید فکر و اندیشه دینی و انقلابی با علم و دانش مرتبط شود تا تمدن ساز باشد و از سوی دیگر با هویت دینی و اسلامی ما عجین شود تا بتواند کارساز باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان دیدگاه حضرت امام(ره) در خصوص علم بدون ایمان و تهذیب به عنوان حجاب اکبر، گفت: اگر علم در راستای اهداف مقدس نباشد انحراف به وجود می آورد و یا از هدف اصلی فاصله میپ‌گیرد، لذا انقلاب اسلامی به دنبال این بود که آن هویت دینی و انقلابی به ویژه در قشر جوان و دانشگاهیان وجود داشته باشد تا آن اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق یابد.

وی اضافه کرد: هم حوزویان و هم دانشگاهیان و افرادی که در عرصه علم و دانش و پژوهش حضور دارند، باید این هویت دینی و انقلابی را داشته باشند تا علم و دانش از اهداف خود فاصله نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی با تأکید بر موانع موجود در مسیر تحقق وحدت حوزه و دانشگاه پیش از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: به دلیل نوع تفکر اشتباهی که قبل از انقلاب شکل گرفته بود و در آن اختلاف می‌دمیدند، شخصیت‌هایی همانند شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح به میدان آمدند و این مسیر را هموار کردند.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال در مسیر تمدن سازی حرکت کنند، خاطرنشان کرد: چنین به نظر می‌رسد که بر سر تحقق این مهم موانعی وجود دارد و از جمله آن موانع این است که در نشست‌هایی که در این ایام شکل می‌گیرد به سازکارها و برنامه‌های کاربردی کمتر توجه شده است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه حضور و ارتباط حوزه با دانشگاه و اساتید دانشگاه را مناسب دانست و عنوان کرد: تعدادی رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه ایجاد شده که از اساتید برجسته حوزه استفاده کرده‌اند و از طرفی رشته‌هایی نیز در حوزه ایجاد شده که از اساتید دانشگاه استفاده می‌شود.

وی وجود دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در ایجاد این ارتباط را موثر دانست و یادآور شد: در عین حال جا دارد تا ارتباط بیشتری برقرار شود، هنوز به آن قله و اهداف اصلی نرسیده‌ایم و نیاز است موانعی که در این مسیر وجود دارد را کنار بگذاریم، البته کارهای بسیار خوبی نیز شکل گرفته و تا حدودی رضایت بخش بوده، ولی نیاز به ساز و کار بیشتری دارد تا به برکت جلسات حوزه و دانشگاه و خون شهید مفتح، بتوانیم در این راستا حرکت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha