پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ویژه شهادت حضرت فاطمه(س)

حوزه/ مبلّغ حوزه گفت: طلاب و مبلغان منش اخلاقی و سیره زندگی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را در جامعه تبیین کرده تا الگوپذیری از ایشان در عمل و رفتار جلوه گر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست اخلاقی با محوریت «الگوپذیری» با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام گیلانی بیان کرد: مسئله الگوپذیری در تمام جوامع اهمیت بسیاری دارد، زیرا هیچ یک از جوامع انسانی بدون الگو و مقتدا نیست.

وی با اشاره به نوع الگوپذیری جوانان و نوجوانان گفت: خداوند در آیه ۲۱ سوره احزاب می‌فرمایند: «لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنه لمن کان یرجوالله و الیوم الاخر ذکرالله کثیرا»، کسانی که به خدا امید داشته و همواره یاد او هستند، پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) اسوه نیکوی آنان است.

فعال فرهنگی، مصادیق بارز اهل ایمان در قرآن را اهل بیت(علیهم‌السلام) معرفی کرد و افزود: مصداق اتم و اکمل مؤمن در قرآن کریم حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت فاطمه(سلام‌اللاعلیها) و اولاد ایشان هستند.

گیلانی با اشاره به روایت امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) «ان لی فی ابنه رسول الله اسوه حسنه»، حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را برترین اسوه و الگو دانست و خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف زندگی ایشان مانند همسرداری، خانه‌داری، حجاب و دفاع از ولایت برای بانوان جامعه اسلامی بهترین الگو است، لذا طلاب و مبلغان منش اخلاقی و سیره زندگی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را در جامعه تبیین کنند تا الگوپذیری از ایشان در عمل و رفتار جلوه‌گر باشد.

وی به بحث پیرامون انگیزه‌های طلبگی پرداخت و تأکید کرد: اگر انگیزه دنیایی باشد، مسیر را اشتباه انتخاب کردید، زیرا طلبگی انگیزه دنیوی ندارد.

فعال فرهنگی، خودسازی، تهذیب نفس و تقرّب به خداوند را از اهداف طلبگی برشمرد و افزود: عمل بدون انگیزه تقرّب به خداوند، مقبول نیست؛ بنابراین اگر طلبگی لبیک به خدا نباشد و انگیزه‌های مادی سراغ انسان بیاید، ارزشی ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha