دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خسروپناه

حوزه/ نامه سرگشاده شما به رهبر معظم انقلاب را مطالعه کردم و از تحلیل یک روحانی فعال در عرصه سیاست متعجب شدم. بی مقدمه چند پرسش مهم از شما می پرسم تا هم نسبت به چگونگی کسب علوم حوزوی خویش بیاندیشی و هم مردم عزیز، مغالطات شما را دریابند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه از اساتید حوزه علمیه قم در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین انصاری راد، ۹ پرسش از وی درباره نامه سرگشاده اش به رهبر معظم انقلاب کرده است که متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
《ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّوای‏ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّـهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ》
جناب حاج شیخ حسین انصاری راد سلام علیکم
نامه سرگشاده شما به رهبر معظم انقلاب را مطالعه کردم و از تحلیل یک روحانی فعال در عرصه سیاست متعجب شدم. بی‌مقدمه چند پرسش مهم از شما می پرسم تا هم نسبت به چگونگی کسب علوم حوزوی خویش بیاندیشی و هم مردم عزیز، مغالطات شما را دریابند.
پرسش اول: انجام اداره اقتصاد و فرهنگ و سیاست را به فاجعه کشور توصیف کردی. آیا جنابعالی که سیاست مدار قبیله اصلاح طلبان هستی، با پذیرش مسئولیتهای متعدد و نمایندگی مجلس در سه دوره، در این فاجعه ادعایی، هیچ تقصیری نداشتی؟ تا کی می خواهید بعد از عمری حکومت داری نقش اپوزیسیون را در این مملکت، بازی کنید؟
پرسش دوم: آیا واقعا یک نوع فکر و عقیده و سیاست و اقتصاد بر کشور حاکم است؟ اگر پاسخ مثبت است؛ که بی شک مثبت نیست؛ آیا آن یک نوع ایدئولوژی حاکم بر کشور، ایدئولوژی شبه لیبرالیستی قبیله شما است یا ایدئولوژِی اسلامی؟ رؤسای جمهوری که شما حامی آنها بودید چگونه مدیریت کردند و با در اختیار داشتن بیش از نود درصد بودجه کشور چه اختاپوسهای اقتصادی بر مردم تحمیل کردند؟ آیا توصیه های رهبری در اقتصاد مقاومتی را خود شما و دوستانتان یک بار جدی گرفتید؟ چرا نسبت به این سید مظلوم حکیم و فقیه ایران اسلامی اینقدر ظلم می کنید؟ این شخصیت فرزانه که حتی دوستان مدعی ولایت مداری از اندیشه حکیمانه او فاصله دارند.
پرسش سوم: نوشتی: «محصول اعلام جنگ و دشمنی با غرب و آمریکا و اسرائیل، فقر و فساد است». پرسش بنده این است که چرا گرفتار جنگ روایت ها شدی و واقعیت را معکوس روایت و جلوه می کنی؟ آیا کودتای ۲۸ مرداد و جنگ جهانی سوم هشت ساله علیه ایران و تحریم های حداکثری جهان استکبار را آمریکا و اسرائیل و انگلیس و شوروی بر ضد ایران اسلامی قرار نداد؟ آری ما ایرانیان با آمریکا و انگلیس دشمن هستیم ولی این دشمنی زاییده قرنها جنایت این جانیان بوده است.
پرسش چهارم: کشور مال همه ایرانیان است؛ ولی با چه جرأت و مجوزی خود را نماینده همه ایرانیان می شماری و مخالفت با نظر خود را حکومت زور و ارعاب و طاغوت می خوانی؟ آیا این روحیه نوعی زورگویی و تکبر نیست؟ طاغوت، خروج از ولایت الهی و پذیرش ولایت شیطان و استکبار است که متأسفانه شما با این سخنانتان و افرادی که نام بردید؛ گرفتار آن شدید.
《اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ》
حال چگونه با دفاع از شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، خود را پیرو مکتب امام خمینی می دانی؟ اعتراف کنید که در جبهه روح الله نیستید.
پرسش پنجم: سیاست تزاری شرق را گوشزد کردی و رابطه با روسیه و چین را در تضاد با آزادی و دموکراسی خواندی؛ اما علیرغم ادعای خود هنوز جنایات آمریکا در ویتنام و ایران و جهان را نفهمیدی و کشورهای اروپایی را دمکراتیک و طرفدار آزادی و حقوق بشر دانستی. این همه دفاع از غرب جنایتکار از کدام معرفت و بصیرت تو نشأت گرفته است؟ قدری هم وضعیت اعتراضات مردمی در کشورهای غربی از جمله فرانسه را بنگر؛ آنگاه از آزادی غرب دم بزن.
پرسش ششم: نام اغتشاش و کشتار مردم بی گناه را تظاهراتی دانستی که هشتاد و پنج درصد مردم آن را حمایت کردند. آیا واقعا این ادعای خود را باورمندانه نوشته ای؟ اغتشاشی که ۸۵% مردم از آن حمایت کنند آیا در طی چند روز جمع می شود؟ اینجا هم متکبرانه رأی مرعوبانه خود از استکبار جهانی را رأی مردم خواندی.
پرسش هفتم: نسبت به ادعای اعدام و شکنجه و سرکوب، پرسش دیگری می پرسم: اولا آیا اگر اراذل به بیت شما حمله کنند شما تماشا می کنی؟ ثانیا حکم جزایی محارب را که نص قرآن است قبول نداری؟ معلوم است همچون شبه روشنفکران، وحی قرآنی را رؤیای پیامبر می دانی و منکر وحی الهی شده ای که از منحرفان دینی دفاع میکنی.
پرسش هشتم: اگر نظارت استصوابی را مخالف انتخاب آزاد می دانی؛ پس چگونه سه دوره نمایندگی مجلس را بر عهده گرفتی و چرا وارد بازی انتخاباتی شدی که آن را مشروع نمی دانی؟


پرسش نهم: شما از صلح حدیبیه و فتح مکه و دادن امتیازات یک طرفه پیامبر اعظم به قریش شاهد آوردی تا توجیه کنی باید همه امتیازات انقلاب را به آمریکا و اروپا داد؛ اما متاسفانه درک درستی از اقتدار پیامبر در آن مقطع نداری و متوجه نشدی نبی گرامی اسلام با اقتدار، امتیازاتی داد تا نزاع اسلام و قریش کاهش یابد؛ حال سؤال بنده این است که اگر نظام جمهوری اسلامی به آمریکا امتیازات ادعایی را بدهد و موشک و فعالیت هسته ای و پهپاد و سپاه و شورای نگهبان را تعطیل کند؛ آیا اطمینان داری که بلایی که بر سر لیبی آوردند بر سر ایران نیاورند و ایران را به چند کشور تجزیه نکنند؟ آیا یقین داری که طرح تجزیه ایران که از زمان قبل از انقلاب برای حاکمیت یافتن استکبار بر انرژی منطقه مطرح بود؛ دوباره جریان نیابد؟
چرا نمی خواهید بپذیرید که انقلاب خمینی کبیر به دست مردم جهادگر و استمرار منظومه فکری امام با مدیریت جهادی خامنه ای حکیم، این کشور را از تجزیه حتمی نجات داد؟
پرسش دهم: منشأ شرق ستیزی و غرب زدگی شما چیست؟ این دیدگاه هم ناشی از درک نادرست شما از تحولات بین المللی اخیر است و هنوز همانند شبه روشنفکران عصر قاجار و پهلوی دنیای شرق را در عصر استالین می بینی؛
در پایان سخن، این را بدان در این چهار دهه انقلاب، هر کجا پیشرفت در علم و فناوری و پزشکی و نانو و هسته ای و … بوده، معلول گفتمان انقلابی امام خمینی (ره) بوده و هر کجا مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور پدید آمد، معلول گفتمان غرب زدگی امثال شما بوده است. یادتان که نرفته با چه ذلتی زیر بار برجام آمریکایی رفتید و آن همه امتیاز دادید و بدون گرفتن حتی یک امتیاز، آخر الامر با خفت کنارتان زدند.
جناب انصاری راد این پرسش ها را از باب رقیب شکنی نگفتم که بنده نه رقیب سیاسی شما هستم و نه علاقه دارم در نهادهای سیاسی ورود کنم یا سیاست باز قبیله ای گردم، بلکه از باب عاقبت به خیری شما در دوران کهولت پرسیدم تا بر خود و گفتارت بیاندیشی و نسبت به ایثار شهیدان، بصیرت یابی و در زمین دشمن بازی نکنی که فردای قیامت با همان کسان محشور خواهی شد که ولایت آنها را پذیرفتی.
آیا اندیشیدی که چرا داعشیان و جریان نفاق داخلی و خارجی و سلطنت طلبان سارق اموال مردم و استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر هم نوا شدند و زن فاسد و جنایتکاری را رییس جمهور ایران معرفی کردند و جانیان دیروز و امروز، مدعی زن و زندگی و آزادی در ایران شدند؛ اما نسبت به منع تحصیل زنان توسط طالبان در افغانستان و مطالبات مردم فرانسه، لال گشتند؟
بی شک کشور به اصلاحات جدی نیاز دارد؛ اما راه اصلاح آن نیست که نوشتی و بدان که اسلام آمریکایی و غرب زدگی، کشور را به نابودی و تجزیه می کشاند. باید اصلاح کشور را با حکمرانی حکیمانه در عرصه فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دنبال کرد.
امثال شما در قبیله اصلاح طلبی و اصول گرایی، عمرشان را با حکومت داری می گذرانند؛ اما وقتی حکومت داریشان کاهش یافت یا نقش اپوزیسیون به خود می گیرند و یا به پناهگاه غرب روی می آورند و در نهایت از گفتمان فکری امام خمینی دور می گردند؛ اما هیچ گاه نمی پذیرند و نمی فهمند که برای آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم مظلوم و نجیب ایران اسلامی، حکمرانی حکیمانه لازم است؛ نه حکومت داری قبیله ای.
والسلام علی من اتبع الهدی
عبدالحسین خسروپناه
طلبه حوزه علمیه قم
سوم دی ۱۴۰۱

متن نامه حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری راد که در رسانه ها منتشر شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    5 26
    آفرین دست مریزاد
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    28 1
    پاسخ تمام سوالات در یک جمله خلاصه میشود سیاست موجود کشور براساس لجبازی و توهم قدرت است
    • سقوط IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 10
      قیاس به نفس ارتقاء بخش نیست
  • علی بهاری IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    29 3
    کاش جرات داشتید و اصل نامه آن شیخ به رهبری را هم منتشر می‌کردید.
    • شق القمر! IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 10
      جرات؟! یه جستجوی ساده بزن، شق القمر ببین!
  • یک طلبه IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    32 3
    جناب خسرو پناه فقط به یک سوال من جواب بده البته اگر جوابی داشته باشی. سوال اینه: با کسانی که باعث شدند با اجرای سیاست های غلط شان زمینه آشوب و اعتراض و اغتشاش ایجاد شود که به نظر من ریشه اصلی آن به بی عدالتی تبعیض اختلاس دزدی های فراوان از بیت المال بر می گرده و جوان من و شما در اثر مشکلات شدید اقتصادی هیجانی و تحریک میشه و میاد وسط خیابون ومتاسفانه این حوادث تلخ ایجاد میشه؛ چه باید کرد؟ آیا اینان محاربان واقعی نیستند؟ جوان ما و شما اگر بتواند به راحتی سر کار برود به راحتی ازدواج کند به راحتی خانه دار شود به راحتی دارای اولاد بشود به راحتی برای آینده اش برنامه ریزی کند پراید پنج شش میلونی رو دویست سیصد میلیون نخرد خرید خانه آروزیش نشود اجاره منزل به راحتی برایش امکان پذیر بشود آیا مرض دارد که بیاید داخل خیابان و حالا با هر شعر و شعاری این چنین فجایعی به بار آید! چرا داریم آدرس غلط میدیم! یه نیم نگاهی به وضعیت فاجعه بار جامعه بیندازیم یه نگاهی به مردم بیچاره ای که حتی فراهم کردن نان شب هم برای شان مقدور نییست بیندازیم یه نگاهی به سطل های زباله بیندازیم که همین خواهر و برادر من و تو تا کمر خم شده اند تا اگر چیز به درد بخوری پیدا کنند و بتوانند بفروشند و به اندازه چند عدد نان تهیه کنند! واقعا خجالت آوره این وضع و باید بمیریم و این وضع رو نبینیم اونم در کشوری که روی دریای ثروت غوطه وره! نشستیم در مکان های گرم و امن و در حالی که هیچ مشکل اقتصادی خاصی نداریم تحلیل ارائه می کنیم!!! برای یک بار هم شده بیاییم آسیب شناسی کنیم که چه چیزی باعث شده تا جامعه به این وضع ناهنجار دچار شود!
    • عبدالله IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      22 1
      احسنت و هزاران درود.
    • نفسک IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 10
      «که به نظر من ریشه اصلی آن به بی عدالتی تبعیض اختلاس دزدی های فراوان از بیت المال بر می گرده و جوان من و شما در اثر مشکلات شدید اقتصادی هیجانی و تحریک میشه و میاد وسط خیابون ومتاسفانه این حوادث تلخ ایجاد میشه؛ چه باید کرد؟» جنابی که خودت رو طلبه معرفی کردی! چرا سرت رو کردی زیر برف؟! واقعا خواسته ها، اینهایی بودند که نوشتی؟! مردم هالو فرض کردی؟! فکر می کنی از هیچی خبر ندارند، میشه کلاه سرشون گذاشت و قلب واقعیت کرد؟! خودتی.
    • نه به آسانی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 9
      جناب! اونی که دنبال کاره از بیرون کشور هم بیاد تو و هیچ حمایتی ازش نکنن هم کار گیر میاره ازدواج میکنه بچه میاره مستاجری میکشه و ...
    • کفائی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 1
      فرزند عزیزم عالی نوشتی انشاءالله مدارج علمی را طی میکنی وبه اینجا میرسی که اعلام شیعه طوسی انصاری وآخوند خراسانی اعتقادی به حکومت روحانیون نداشتند ومرحوم آخوند صاحب کفایه تالی فاسد حکومت روحانیون را خرابی دین ودنیای مردم میدانست دقیقا همین اتفاقی که افتاده آفتاب آمد دلیل آفتاب
    • طلبه IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      این همه (به راحتی به راحتی به راحتی) که تو میخواهی فقط در بهشت بهشت پیدا میشه. اول به چند صد هزار جوان شهید از دفاع مقدس تا شهدای جوان و مظلوم فتنه اخیر فکر کن و بعد حرف بزن.
  • داورپناه IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    11 27
    سلام علیکم بسیار حکیمانه و منطقی بود. خدا استاد گرامی را عمر پربرکت دهد. این اصلاح طلبان قلبشان سیاه شده و راه سعادت را گم کرده اند. مصداق آیه اول نامه شده اند.
  • آزیتا IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    28 5
    با چنین استادانی و چنین دانشی و چنین نگارشی، شکی نماند که کار روجانیت زار است.
    • ویرایش IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 10
      که کار روحانیت، عالی است.
  • عبدالله IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    7 28
    احسنت خدا به آقای خسروپناه خیر بده
  • عبدالله IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    23 5
    نامه حجةالاسلام والمسلمین انصاری‌راد به رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه‌الله‌تعالی، مربوط به «بیستم مردادماه یکهزار و چهارصد و یک» (بیش‌از چهار ماه قبل) است. آیا «جناب حاج شیخ عبدالحسین خسروپناه (آن‌چنان که خود مخاطب سخنش را خطاب قرار داده)»، اکنون متوجه ضرورت پاسخ‌گویی و طرح سؤال شده است؟ در همه موضوعات مهم همین اندازه به‌روز هستند آیا؟؟؟!!! استدلال‌های عوامانه‌ و برخی فرازهای سخنانشان مانند: «چرا نسبت به این سید مظلوم حکیم و فقیه ایران اسلامی اینقدر ظلم می کنید؟ این شخصیت فرزانه که حتی دوستان مدعی ولایت مداری از اندیشه حکیمانه او فاصله دارند» هم بیشتر مصرف سیاسی و ابراز ارادت غیرضرور داشته و ساحت رهبری معظم بی‌نیاز از این تملقات است. این تعابیر و تحلیل‌ها بیشتر وهن جایگاه رفیع و مقتدر رهبری محسوب می‌شود و مصداق دفاع بد و ناشیانه است.
    • . IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 9
      یه وقتی به اشکالاتی که صدها سال از مطرح شدنشون در اسلام میگذره، پاسخ ندی ها! ازش گذشته! ایشون با مشغله های گوناگون، حالا دیده و فرصتی یافته، پاسخ مرحمت کرده، جزاه الله خیر الجزاء. شما از آن همه استدلال و پاسخ ایشون، همه رو گذاشتی کنار و این بخش رو دیدی و ابراز توهین؟! احسنت بر شما!
  • یاسین IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    22 2
    «یادتان که نرفته با چه ذلتی زیر بار برجام آمریکایی رفتید و آن همه امتیاز دادید و بدون گرفتن حتی یک امتیاز...» یعنی مجلس و خصوصاً شورای نگهبان چنین برجامی را بدون داشتن حتی یک امتیاز برای کشورمان، تصویب و تأیید کردند؟! اگر چنین است اصلاً چرا آمریکا از آن خارج شد؟ مگر مرض داشت از «آن همه امتیاز» چشم‌پوشی کند؟ و چرا ما دوباره در همین دولت فعلی نیز نماینده فرستادیم برای مذاکره و احیای برجام؟ چرا خودمان با وجود یک‌دستی تمام قوای کشور، یک‌بار برای همیشه فاتحه برجام را نخواندیم و نمی‌خوانیم؟ و سؤال آخر؛ آیا واقعاً خود آقای خسروپناه این متن را نوشته است؟؟؟!!! یاللعجب! یک استاد که سال‌ها تحصیل و تدریس علوم عقلی داشته، چگونه تا بدین حد یک‌سویه و غیرمنصفانه نظر می‌دهد؟! امان از سیاست! امان از سیاست!! امان از سیاست!!!
    • ؟ IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 8
      تقلب در تصویب اولین باره؟ مگر در مورد نمایندگی کفار ذمی از طرف مسلمانان به شورای نگهبان دروغ نگفتن؟ مگر نگفتن تبصره اطلاق نداره، بعد از تصویب اطلاق گیری کردند، و سپنتا نینکنام رو وارد شورای شهر یزد نکردند؟ شورای نگهبان علم غیب دارند نسبت به نیات؟
    • بالعکس IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 9
      اتفاقا خروج راحت آمریکا، بدون هیچ فایده ای برای ایران، نشان داد که دست اندرکاران تصویب، هم به نهاد نظارتی شورای نگهبان و هم کلیت مردم، خیانت کردند. خب وقتی نادانی سنگی در چاه انداخته که ... چی کار کنند؟ برای کشور الزام درست کردند...
  • حیدری IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    12 0
    چنین متنی از فردی که خود را استاد حوزه و دانشگاه می داند موجب تعجب و‌ تأسف است!! اخلاق تا حد در بین برخی از روحانیون تنزل پیدا کرده؟! آیا مخالفت با نظرات فرد مجوزی است برای هرگونه توهین و تهمت!!!
    • تبیین IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 8
      بیان وهن، توهین است؟! ایشان دارند، ضعف های مفرط انصاری راد رو توضیح میدن.
    • خطای لایغمض IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 8
      درود بر کنار گذاشتن تعارف با اغواء در هر لباسی. هم لباسی بودن دلیل چشم بستن بر خطای نابخشودنی نیست.
  • سید IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 12
    هر بار این مملکت خواست پیشرفت کند و تحریم‌ها رو با قدرت بردارد یک جریانی درست کردند ، یک اغتشاشی راه انداختند ، آبروی ایران رو در دنیا بردند و نتیجه چیزی جز تحریم بیشتر و ضعیف تر شدن کشور به دنبال نداشت. دشمن بخاطر مقاومت ملت ایران را تحریم و دشمنی نمی کند بلکه بخاطر امیدی است که به اغتشاش گرها و قبیله آنها دارد. اگر ایران قدرتمند شود یقیناً دشمنی‌ها تمام خواهد شد.
  • مهدی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    8 1
    تا زمانیکه که گرانی در مملکت بی داد می کنه مشکل بی اعتمادی و اغتشاشات برپاست
    • . IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 9
      اغتشاش خودش علم داره، براش علم درست نکنید. تقلب شما رو به جایی نمی رسونه.
  • میل ما با سید علی! CA ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 8
    سلام آقا جان! بجای این میل و آن میل، باید میل ما (و Mail و نامه های ما! 📩) و هویت ما باشد با او و از یا هو! يَا هُوَ يَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ! اى هويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالم وجود ندارد بجز هويّت او! بجای این میل و آن میل، باید میل ما باشد با علی! مثل سلمان! جعل هواه هوا أمیر المومنین. میل سلمان مطابق با میل علی بود! ما هوادار حق هستیم و میل (و نامه های!) ما با سید علی! مستند مهمان یک مهمانی خاص را دیدید؟ روایت زینب، دختر شهید مفقود الاثر حبیب‌الله شیری جعفرزاده، از مهمانی در حسینیه امام خمینی(ره) و نامه ی او! نامه ی او نامه ی ما هم هست! 💌«بابا! لُطْفًا‎ به همه بگو هوای ما بچه ها را داشته باشند. یعنی بخاطر ما هم شده، با هم مهربون باشند. و حالا که بابای من و خیلی ها برای آرامش و امنیت مردم ایران شهید شدند، نزار دل هیچ بچه ای بلرزه. بابا جون، از طرف ما از خدا بخاه که به همه ی مریض ها سلامتی بده و دل همه ما مردم ایران شاد بشه. من میدونم که خدا دعای شما را مثل ما بچه ها گوش میده اما میگن دعای پدر را زودتر قبول میکنه. ببخشید که وقتتون را گرفتم، بابای رهبرم». به قول حاج رضا، چقدر رهبر مهربانی داریم... چقدر آرام بخش هست وجود رهبر عزیزتر از جانمان... خدا از عمر ما بکاهد و به عمر با برکت رهبر انقلاب اضافه کند... مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ. رهبر گفتند کلمه شهید یک کتاب است! باید خودمان بشویم شهید و سردار و سرود و سلام! سلام فرمانده! ما هر روز سرود و سردار و سلام میخوانیم و میشویم، و هر روز حزب شیطان را با این وجودمان عصبانی میکنیم و شهید میشویم! خیلی ها میلیونها سلیمانی را در سرا سر جهان نمیبیند و نمیشنوند! این مجاهدت و مقاومت است که در همه استان های ایران ادامه دارد – چه در داخل ایران، چه در خارج! ما در خارج ایران هستیم ولی ان شاء الله در داخل ولایت خدا. درس خارج در داخل ولایت خدا! دشمنان بشر مشغول در سازمان های باطل خودشان هستند! هر چه مشغولتر، بهتر. ما هم مشغول مجاهدت و مقاموت در سازمان ملل حسین(ع) هستیم! ما ملت شهادتیم! ما ملت امام حسینیم! 🇮🇷🩸🇵🇸
    • تکثیر کوثر CA ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      0 0
      شهید ابومهدی المهندس (ابوکوثر) در آخرین دیدار با دختر کوچکش کوثر، کتاب «صباح» روایت صباح وطن‌خواه را به وی هدیه داده بود. صباح دختر مجاهد و صبور و مبارک از زنان امدادگر فعال در شهرهای آبادان و خرمشهر است که در جریان اشغال خرمشهر و نیز مقاومت مردمی در مقابل اشغال نقش‌آفرینی داشته است. امیدواریم که او (و کوثر و أبو کوثر!) برای همه مردم اسوه و تجربه باشد! «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ. فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ. إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ» کوثر یعنی خیر کثیر، موجودی که منشأ خیرات فراوان و در عین وحدت مولد کثرت است! صدیقه طاهره اسوه همه مردم است! باید کمک کنیم مردم از فرزندان زهرا (س) و امام (ع) بشوند! کوثر یعنی خیر کثیر! «ببینید تأثیر کوثر تا به کجا است! هر جا را نگاه می‌کنی آثاری از او باقی مانده است! افرادی برای برآورده شدن حوایج خود برای سیده نفیسه که در مصر مدفون است، نذر می‌کنند و حاجت می‌گیرند (درمحضر بهجت، ج٢، ص۵۴).» ببینید تأثیر کوثر تا به کجا است! کوثر در کانادا 🇮🇷🇵🇸🇮🇶! ببینید تأثیر و تکثیر سلیمانی تا کجاست! حضرت آقا گفتند کلمه شهید یک کتاب است! کتاب «عمویم سلیمانی» در کشورهای کلمبیا، اکوادور و ونزوئلا منتشر شده است! کتاب «عمو قاسم» در کشور فرانسه منتشر شده است! قاسم را که نمیشود حذف کرد! مستکبران از تکثیر کوثر وحشت دارند! و او برای ما، منشأ و مولد خیرات و برکات است! روی لب‌ها | نور و قدر و کوثر و طاها | ذکر نورانی عاشق‌ها | تسبیحات حضرت زهرا!
  • کفائی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    10 1
    درپاسخ به ۹ پرسش حجت الاسلام خسروپناه از حجت الاسلام انصاری‌راد اولندش و من وصية له (علیه السلام) لعبد الله بن العباس لَا تُخَاصِمْهُمْ بِالْقُرْآنِ، فَإِنَّ الْقُرْآنَ حَمَّالٌ ذُو وُجُوهٍ، تَقُولُ وَ يَقُولُونَ با ايشان به قرآن مناظره مكن، زيرا قرآن بار معناهاى گوناگون را تحمل كند. تو چيزى مى گويى و آنها چيزى مى گويند، دومندش لَا يُقَاسُ بِآلِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه وآله) مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ أَحَدٌ وَ لَا يُسَوَّى بِهِمْ مَنْ جَرَتْ نِعْمَتُهُمْ عَلَيْهِ أَبَداً، هُمْ أَسَاسُ الدِّينِ وَ عِمَادُ الْيَقِينِ، إِلَيْهِمْ يَفِي‏ءُ الْغَالِي وَ بِهِمْ يُلْحَقُ التَّالِي وَ لَهُمْ خَصَائِصُ حَقِّ الْوِلَايَةِ وَ فِيهِمُ الْوَصِيَّةُ وَ الْوِرَاثَةُ. پس هربیسوادی نبایستی احتجاج به قرآن بکند وحق نداری کسی را با آل محمد مقایسه کنی وشماهردوکارناصواب را کردی سومندش وَ قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : إِنَّ مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ لِيُمَارِيَ بِهِ اَلسُّفَهَاءَ أَوْ يُبَاهِيَ بِهِ اَلْعُلَمَاءَ أَوْ يَصْرِفَ وُجُوهَ اَلنَّاسِ إِلَيْهِ لِيُعَظِّمُوهُ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ اَلنَّارِ ودرخاتمه هرچند ازمجموع نوشته هایت استشمام میشود که اولیات معالم دین را هم نمیدانی ولی رجما بالغیب عرض میکنم تَقریر معصوم، سکوت معصوم(ع) در برابر گفتار یا رفتاری است که در حضورش انجام می‌شود و نشانه عدم مخالفت او با آن است. تقریر معصوم در کنار قول و فعل معصوم زیرمجموعه سنت قرار می‌گیرد واینکه درهرکوی برزن به مظاهر حکومت اهانت بشود ودربیش از 85 درصد اماکن احدی اعتراض نکند بلکه تایید هم بکنند یعنی تمام حرف آیت الله انصاری راد درست است
    • اولا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 4
      اولا سخن امام علیه السلام، در مورد خاص است، و گر نه باید قرآن حل المشاکل و النزاعات نباشد! نبی اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا أبدا. محکمات قرآنی مستفاد همگان است.
    • جامع نگری IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 4
      قبل از قضاوت در مورد سطح سواد دیگران، و انکارهای مما یضحک به الثکلی ها، سعی کن از استنتاجات برگرفته از بخشی از کلام حضرات معصومین علیهم أفضل صلوات المصلین، پرهیز کنی، هم قرآن «یفسر بعضه بعضا» و‌ هم سنت.
    • ؟؟ IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 6
      «وَ قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : إِنَّ مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ لِيُمَارِيَ بِهِ اَلسُّفَهَاءَ أَوْ يُبَاهِيَ بِهِ اَلْعُلَمَاءَ أَوْ يَصْرِفَ وُجُوهَ اَلنَّاسِ إِلَيْهِ لِيُعَظِّمُوهُ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ اَلنَّارِ» حدیث شریف را ابزار توهین قرار دادن؟؟ استغفار کنید.
    • جعل سیره ممنوع IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 6
      به به! استشمامات شما معرکه هست! توهین رو چسبوندی رو محاربه؟! چشممون روشن! آفرین! زودی خودتون رو به کشورهای غربی معرفی کنین! اما این حناهای زشت رنگ باخته.
  • ؟ IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    « لَا يُقَاسُ بِآلِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه وآله) مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ أَحَدٌ وَ لَا يُسَوَّى بِهِمْ مَنْ جَرَتْ نِعْمَتُهُمْ عَلَيْهِ أَبَداً، هُمْ أَسَاسُ الدِّينِ وَ عِمَادُ الْيَقِينِ، إِلَيْهِمْ يَفِي‏ءُ الْغَالِي وَ بِهِمْ يُلْحَقُ التَّالِي وَ لَهُمْ خَصَائِصُ حَقِّ الْوِلَايَةِ وَ فِيهِمُ الْوَصِيَّةُ وَ الْوِرَاثَةُ» مقایسه شیء ، اقتداء و اقتباس، و ایتمام در رفتار حکومتی شیء آخر. چرا همه رو یک کاسه کردی؟! نفرمودند: العلماء ورثة الأنبیاء؟ چرا فرمود: «و ما أخَذَ اللّه ُ عَلَى العُلَماءِ أن لا يُقارُّوا على كِظَّةِ ظالِمٍ، و لا سَغَبِ مَظلومٍ »؟ چرا نفرمود: «علی المعصومین، علی الاثنی عشر، علی العترة الطاهرة» و مانند آنها؟
  • کفائی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    باعرض سلام وادب خدمت عزیزانی که ذیل کامنت کفائی نقد ویا نظری ارائه فرموده اند معصوم : امام صادق (علیه السلام) حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَلْحَمِيدِ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو سَلَمَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: يَغْدُو اَلنَّاسُ عَلَى ثَلاَثَةٍ عَالِمٍ وَ مُتَعَلِّمٍ وَ غُثَاءٍ فَسَأَلُوهُ عَنْ ذَلِكَ فَقَالَ نَحْنُ اَلْعُلَمَاءُ وَ شِيعَتُنَا اَلْمُتَعَلِّمُونَ وَ سَائِرُ اَلنَّاسِ غُثَاءٌ. یعنی علماء آل محمد و شیعیان دانشجویان معالم دین وبقیه مردم خاشاک روی سیل ویا آب هستند بله قرآن باقرآن وروایت صحیح تفسیر میشود وروایات هم همینطور یعنی شرط اول صحت حدیث موافقت آن با قرآن ویا حداقل احراز عدم مخالفت روایات با قرآن کریم است معصوم : امام صادق (علیه السلام) مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي اَلْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ ذَاكَ أَنَّ اَلْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُورِثُوا دِرْهَماً وَ لاَ دِينَاراً وَ إِنَّمَا أَوْرَثُوا أَحَادِيثَ مِنْ أَحَادِيثِهِمْ فَمَنْ أَخَذَ بِشَيْءٍ مِنْهَا فَقَدْ أَخَذَ حَظّاً وَافِراً فَانْظُرُوا عِلْمَكُمْ هَذَا عَمَّنْ تَأْخُذُونَهُ فَإِنَّ فِينَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فِي كُلِّ خَلَفٍ عُدُولاً يَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِيفَ اَلْغَالِينَ وَ اِنْتِحَالَ اَلْمُبْطِلِينَ وَ تَأْوِيلَ اَلْجَاهِلِينَ . اگرمراجع تقلید وارث انبیاء عظام بودند می بایستی درهیچ یک ازابواب فقهی اختلاف نظر ویا عدم وحدت رویه دیده نمیشد درصورتی که مراجع دینی بهتر میدانند که حتی برای نمونه دریک باب فقهی وحدت نظر ورویه دیده نمیشود متاسفانه ازایرادات خبرگزاری حوزه اینست که مجال بحث را به دانشجویان نمیدهد ودراینجا کلام من ابتر مانده
  • کفائی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ادامه حاشیه کفائی ______ این که درابتدای اکثر رسائل عملیه مراجع تقلید مینویسند عمل برساله شریفه مجزیست تصریح میفرماند که یقین نداریم احکام مندرج دررساله حکم الله درمقام ثبوت باشند لکن برای رفع تکلیف کفا یت میکنند آنهم انشاء الله تعالی ذیلا نظرآیت الله مکارم را ببینید پرسش :آیا تصریح به جواز عمل به رساله که معمولا در ابتداى رساله ها نوشته مى شود به معناى نفى دیگران است؟ و آیا مردم نسبت به مرجعى که ناشناخته مانده چون قدرت بیان نداشته است مسئول هستند؟ پاسخ :تصریح به جواز عمل به رساله، دلیل بر نفى دیگران نیست، بلکه ممکن است دیگران هم در شرایط مساوى و هر دو یا هر چند نفر جایزالتّقلید باشند. آرى اگر کسى در اوّل رساله خود بنویسد عمل به این رساله متعیّن است و عمل به غیر آن جایز نیست مفهومش نفى دیگران است در حالى که هرگز ندیده ایم احدى در مقدمه رساله چنین چیزى بنویسد. مکارم شیرازی