جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرج

قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی کرج گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار نفر در هفتمین دوره مسابقات محلات کرج یادبود شهیدان حاج قاسم سلیمانی و روح الله عجمیان شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، نشست خبری هفتمین دوره از مسابقات محلات کرج یاد بود شهیدان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید روح الله عجمیان، صبح امروز یکشنبه ، چهارم دی ماه برگزار شد.

محسن عبدلی قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی کرج در این نشست با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج اظهار کرد: هدف از این نشست دریافت کمک و همکاری از اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی بیشتر در سطح محلات، مناطق و سایر مراکز و نهادهای کرج است.

وی ادامه داد: سعی داریم در برگزاری این مسابقات تمام نهادها و موسسات شهر را بسیج کنیم، چرا که این مسابقات مردمی است و نمی‌خواهیم فقط منحصر به شهرداری باشد از این رو ستاد برگزاری هفتمین دوره از مسابقات قرآنی محلات را تشکیل دادیم.

این مسئول افزود: ثبت نام این مسابقات از یکم دی ماه آغاز شده و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود در این دوره بیش از ۵ هزار نفر در مسابقات شرکت کنند.

عدم هماهنگی ۲۰ دستگاه فرهنگی در اجرای فعالیت‌های تبلیغی

عبدلی با بیان اینکه متأسفانه هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج معارف قرآنی و آموزه‌های اسلامی در سطح شهر کرج وجود ندارد افزود: با وجود اینکه ۲۰ دستگاه متولی امر تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اسلامی و دینی هستند به دلیل عدم هماهنگی و انجام کارهای موازی به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی با اهمیت کار قرآنی در مدارس گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند تمام مدارس کرج را پوشش دهد و از سوی دیگر به دلیل زمان بندی درسی دانش‌آموزان فرصت فعالیت فرهنگی و دینی در مدارس از سوی شهرداری محدود است، اما امیدواریم در این دوره از مسابقات دانش‌آموزان بیشتری با اطلاع رسانی به موقع مشارکت داشته باشند.

در این نشست وحید قاسمی‌وند مسئول اداره قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرج با اشاره به دلیل نامگذاری این دوره از مسابقات به نام شهیدان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید روح الله عجمیان گفت: اختتامیه پنجمین دوره از مسابقات محلات کرج مصادف با روز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی شد و ما از آن سال مسابقات را مزین به نام این شهید بزرگوار نمودیم و امسال نیز به دلیل به شهادت رسیدن شهید امنیت شهید سید روح الله عجمیان این مسابقات متبرک به نام این شهید نیز شد.

وی ادامه داد: برای مشارکت هر چه بیشتر تمام اقشار مردم کرج در این مسابقات از تمام رده‌های سنی از ۴ سال تا بالای ۶۰ سال آماده ثبت نام هستیم و امسال چند بخش شامل اذان، مکبری و ساده خوانی و روانخوانی قرآن را اضافه نمودیم.

قاسمی‌وند افزود: به منظور آشنایی مردم با مفاهیم و تفسیر قرآن امسال تفسیر سوره نور را به مسابقات اضافه نمودیم و در هر بخش اعم از ترتیل و روان‌خوانی به محتوای آیات نیز توجه خواهد شد.

مسئول اداره قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرج به زمان برگزار افتتاحیه مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال پس از اتمام ثبت نام همزمان با ایام میلاد حضرت زهرا(س) افتتاحیه مسابقات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۶۰ محله کرج برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از مسابقات ۱۲۰ داور قرآنی حضور دارند و اختتامیه و اعلام نتایج اسفندماه برگزار و به نفرات برگزیده جوایز نقدی اهدا می‌کنیم.

قاسمی‌وند گفت: این مسابقات در سه بخش ویژه خردسالان در جامعه القرآن و فرهنگسراها، خواهران در موسسات قرآنی و برادران در سطح مدارس و مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج افزود: افراد در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال در رشته های ترتیل (سوره شوری)، قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط (آیات ۸ تا ۲۲ سوره غاشیه)، قرائت تقلیدی استاد منشاوی (آیات ۲۲ و ۲۳ سوره حشر)، قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل (آیات ۲۶ تا ۳۳ سوره نازعات)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل، اذان، مکبری و خطابه خوانی، تفسیر و مفاهیم سوره نور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

قاسمی وند اضافه کرد: این مسابقات همچنین در رده ۱۹ تا ۴۰ سال در رشته های ترتیل (سوره یوسف)، قرائت آزاد (آیات ۵۶ تا ۵۹ سوره احزاب)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل اذان، تفسیر و مفاهیم سوره نور و رده ۴۱ سال به بالا نیز در رشته های ترتیل (سوره یوسف)، قرائت آزاد (آیات ۳۱ تا ۳۳ سوره احزاب)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل اذان، تفسیر و مفاهیم سوره نور برگزار خواهد شد.

وی گفت: به دنبال آن هستیم که کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شود از این رو بایستی فعالیت‌های قرآنی را در کرج توسعه کمّی و کیفی دهیم.

قاسمی‌وند به موضوع توسعه فعالیت‌های قرآنی بین دانش‌آموزان و مدارس اشاره کرد و توضیح داد: برای جذب نوجوانان به قرآن در چند مدرسه به شکل پایلوت محافل و کلاس‌های قرآنی برگزار می‌کنیم و پس از استعداد سنجی این دانش‌آموزان را برای شرکت در مسابقات دعوت می‌کنیم.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت‌نام می‌توانند با شماره ۳۴۴۹۴۰۰۰ تماس بگیرند و یا به آدرس ذیل مراجعه کنند:

https://eitaa.com/qurankaraj

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha