دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گروه جهادی هنری «جلوه»

حوزه/ گروه جهادی هنری «جلوه» در برخی از مناسبت های مذهبی به فعالیت تبلیغی، هنری و فرهنگی می پردازد که هنرمندی آنان با استقبال مردم روبرو شده است.

خبرگزاری حوزه - مشهد / گذرتان که به میدان سعدی مشهد بیفتد، دهه اول محرم، دهه آخر صفر و ایام فاطمیه، چایخانه ای به نام امام هادی(ع) برپاست که از عزاداران پذیرایی می کند. ایستگاهی که علاوه بر این پذیرایی با حضور تعدادی از طلاب جهادی همراه است که از فرصت مغتنم چند دقیقه ایستادن افراد، برای کار فرهنگی، هنری و تبلیغی استفاده می کنند.

حجت الاسلام عبدالمجید دستانی از مسئولان گروه جهادی هنری «جلوه» است که با حضور ۱۰ طلبه هنرمند به فعالیت تبلیغی، هنری و فرهنگی در ایام سوگواری یادشده و نیز دهه غدیرخم می پردازد و به همین مناسبت در کنار غرفه خطاطی این ایستگاه به خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره برنامه های این گروه توضیح داد.

سابقه ۱۲ ساله گروه جهادی هنری «جلوه»

حجت الاسلام دستانی با اشاره به سابقه ۱۲ ساله گروه جهادی هنری «جلوه» که با حضور ۱۰ طلبه خطاط فعالیت می کند، گفت: در سال های گذشته خطاطی روی خودروها را انجام می دادیم که به مرور تعداد طلاب خوش نویس در این گروه بیشتر شد.

وی به کار جدید دهه آخر صفر و دهه فاطمیه این گروه جهادی اشاره کرد و گفت: امسال جملات مدنظر افراد روی کاغذ نوشته می شود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مسئول گروه جهادی هنری «جلوه» به فعالیت این گروه در غرفه کودک نیز اشاره و ابراز کرد: کودکان در این غرفه نقاشی می کشند و بعد از صحبت با آنها درباره دین و اهل بیت(ع) و فضای کودکانه، هدیه ای به ایشان داده می شود که از آن استقبال شده است.

ایستگاه هنرمندی طلاب خطاط | «این حاج آقا نوشته»! + عکس

«این حاج آقا نوشته»

وی به تعجب برخی افراد و جذابیت خطاطی روحانیون و طلاب برای آنان اشاره کرد و گفت:‌ تعدادی از اینها می پرسیدند که این خط را چه کسی نوشته؟ وقتی می گفتیم که «این حاج آقا نوشته»، با تعجب ابراز می کرد که اگر هر کسی را می گفتید باور می کردم اما اینکه حاج آقا نوشته باشن، نه؛ وقتی جلوی خود آن فرد خطاطی می کردیم، برایش جالب و بسیار تاثیرگذاربود.

حجت الاسلام دستانی با اشاره به موضوع اهمال برخی بانوان نسبت به حجاب، یادآور شد: تعدادی از این بانوان وقتی به غرفه خطاطی مراجعه می کردند و می دیدند که یک طلبه اینگونه هنرمندانه می نویسد، به واسطه یک نوشته «یا زهرا(س)» یا «یا اباعبدالله(ع)» حالش منقلب و اشکش جاری می شد و در واقع حال معنوی به آنها دست می داد.

ایستگاه هنرمندی طلاب خطاط | «این حاج آقا نوشته»!

استقبال مردم از خوشنویسی طلاب

حجت الاسلام سید محمدرضا حسنی از همین روحانیون خطاط است که در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز کرد: اینکه انسان به ویژه طلاب از هر راه و طریقی در منابر و یا با قلم و تالیف و حتی خوش نویسی به دین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خدمت و ادای حق کنند، سعادت است.

وی به استقبال مردم از خوشنویسی طلاب در محل چایخانه امام هادی(ع) اشاره و آن را موجب افتخار و دلگرمی برای خود دانست.

این طلبه خوشنویس افزود: با نگاه به دوره های مختلف می توان مشاهده کرد که تعداد قابل توجهی از بزرگان، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه خطاط بوده اند؛ مرحوم علامه طباطبایی به عنوان استاد خط شناس، سید علی اکبر گلستانه پسر مرحوم علامه طباطبایی و نیز حجت الاسلام حبیب‌الله فضائلی مولف کتاب «اطلس خط» از جمله این افراد هستند.

ایستگاه هنرمندی طلاب خطاط | «این حاج آقا نوشته»! + عکس

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha