شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: گرانی‌ها بخشی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی، بعد از ناکام ماندن در اغتشاشات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) افزود: دشمن در اغتشاشات نقش داشت و فکر می کرد با ایجاد آن می تواند مردم را به میدان بیاورد، ولی مردم بابصیرت کاری کردند دشمن به بن‌بست بخورد.

وی تاکید کرد: دشمن نقشه جدید دارد که از دی ماه در زمینه گرانی ورود کرد و از گرانی ارز، خودرو و اقلام مورد نیاز مردم آغاز شد و گرانی های اخیر بخشی از برنامه جنگ ترکیبی دشمن است.

وی یادآور شد: رئیس جمهور هم اعلام کرد اگر گرانی وجود دارد مسوولان باید توضیح دهند و اگر میسر است با آن مقابله کنند، زیرا مردم در تاریخ انقلاب پشتوانه نظام بوده اند و شایسته رفاه نسبی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ٩ دی روز بصیرت میثاق با ولایت روز مقابله با فتنه ای است که چندماه طول کشید، افزود: دشمن و استکبار جهانی و صهیونیسم بنا بر این دارند که ایران اسلامی که حاکمیت جدیدی را الگوسازی کرده است، وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: در کشورهای گرجستان، قرقیزستان و اوکراین کودتاهای رنگی اتفاق افتاد و با همان برنامه قرار بود این انقلاب رنگی در انتخابات ایران شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: به بهانه اینکه فرد مورد نظر آمریکا در انتخابات ایران رای نیاورد و با برنامه منسجم، دشمن ورود کرد و عده ای هم در داخل همکاری کردند.

وی ادامه داد: حتی مردمی که رای به کسان دیگری داده بودند، وقتی دیدند کشور در خطر است آمدند و دریای خروشانی از مردم شکل گرفت و فتنه را جمع کردند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر یادآور شد: امروز مجدد دشمنان صحنه و برنامه دیگری طی سه ماه طراحی کرد، چرا که ذات دشمن دشمنی است.

امام جمعه سمنان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره ٩ دی که کار دست ما نبود و اراده الهی در میان بود، افزود: امروز اگر دشمن موفق نیست به خاطر حضور مردم و شرکت گسترده در آیین هایی مانند ١٣ آبان است.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه سومین سالگرد سردار شهید سلیمانی، ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند این شهید فقط یک شهید نیست و به چشم یک مکتب درس آموز باید به آن نگاه کنیم.

وی افزود: تصویر شهید سلیمانی در همه جای جامعه به چشم می خورد چرا که یک مکتب است و راه و روش ایشان از قبل از انقلاب تا پس از انقلاب که فرمانده لشکر ثارالله و مرزدار بود و امنیت ایجاد کرد تا جایی که جبهه مقاومت اسلامی را رونق داد، فراموش نمی شود.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به اینکه زندگی شهید سلیمانی چند فصل دارد، گفت: در بخش اول سردار سلیمانی در خودسازی سنگ تمام گذاشت همه امورش لِوَجهِ‌الله و برای رضای الهی بود و برای دیده‌شدن نبود، توصیه این شهید بود که باید شهدایی زندگی کنید و به میدان مغناطیس شهدا وصل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی درباره بخش دوم درس آموز زندگی شهید سلیمانی افزود: در عمل شهید سلیمانی اتصال به ولایت داشتند چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در دوره رهبر معظم انقلاب و از آموزه های شهید سلیمانی این بود که نه تنها حامی بلکه مطیع ولایت فقیه باید بود، تبعیت از ولی خدا تبعیت از خداوند است.

وی ادامه داد: دیگر آموزه زندگی شهید سلیمانی در ارتباط با مردم بود، رابطه‌اش با مردم رابطه ای برای خدا بود و همین شد که تشییع پیکر مطهرش باشکوه برگزار شد. دشمن شناسی و زمان شناسی نیز از دیگر نشانه های بصیرت این شهید است.

وی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله مصباح در هفته پیش رو، درباره احوال این چهره انقلابی افزود: آیت الله مصباح دائم به دنبال حفظ نظام و دورکردن شبهات از این نظام بود و در دوران کنونی نیز خانواده ها فرزندان با استعدادشان را برای تربیت و جایگزینی چهره های مهم انقلابی وارد حوزه های علمیه کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به معطرشدن فضای استان از شهدای گمنام در هفته گذشته و با بیان اینکه مجالس باشکوه و آیین های معنوی با حضور شهدای گمنام در استان سمنان برگزار شد، افزود: باید بهره برداری خوبی از این آیین‌ها داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha