پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمة‌‎الزهراء(سلام‌‎الله‌علیها) بندرترکمن گفت: علم و آگاهی به معارف الهی تضمین کننده سعادت انسان است و لازمه رسیدن به این گوهر گرانبها، وجود مربی الهی امر لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ازگرگان، خانم خدیجه قانعی زارع در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمة‌‎الزهراء(س) بندرترکمن بیان کرد: قرآن کریم کتاب جاودانه و هدایت است که در زمینه‌‎های مختلف راهگشای جامعه بشری است.

وی ادامه داد: هر انسانی با هر مقام و جایگاهی نیازمند یک معلم و راهنما است زیرا با محدودیت عقل انسان و برای رسیدن به قرب الهی باید از یک معلم و استاد بهره‌مند شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمةالزهراء(سلام‌‎الله‌علیها) بندرترکمن با تأکید بر اینکه علم نباید موجب مغرور انسان و فضل بر دیگران شود، خاطرنشان کرد: غرور و ادعای فضل انسان را از رسیدن به قرب الهی باز می‎دارد.

قانعی زارع به داستان حضرت موسی و خضر اشاره کرد و هدف از تبعیت حضرت موسی(ع) از حضرت خضر را رشد و تربیت دانست و افزود: بارزترین نکته تربیتی داستان دو پیامبر خدا توجه به صبر، بردباری و شکیبایی است.

وی اظهار کرد: شاگرد، دانشجو و طالب علم باید در نخستین گام خود در راه تحصیل، این خصیصه و وظیفه را به کار گیرد که همواره در برابر گفتار و رفتار استاد، تسلیم بوده و زود قضاوت نکند، زیرا بسیاری از امور، نیاز به فرصت مناسب دارد و بهترین کار صبر و بردباری است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة‎الزهراء(سلام‌‎الله‌علیها) بندرترکمن موفقیت طلبگی و برکت در زندگی را در سایه احترام به استاد دانست و افزود: بزرگان دین و علما تأکید فراوانی بر احترام به استاد داشتند و آن را موجب موفقیت در تحصیل و زندگی، طولانی شدن عمر و افزایش رزق و روزی می‌دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha