جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام راجی، مسئول گروه پژوهشی «صعود چهل ساله»

حوزه/ مدیر اندیشکده راهبردی سعداء بیان کرد: جهاد تبیین تخاطب واقعی می‌خواهد چون گفتگو تمام سوء‌تفاهم‌ها را از بین می‌برد و فعالیت در فضای مجازی نیز باید سرریز فعالیت‌های واقعی ما باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست بصیرتی به مناسبت دهه بصیرت با سخنرانی حجت الاسلام سید محمدحسین راجی، نویسنده کتاب های صعود چهل ساله، یک ون شبهه و... در مدرسه علمیه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند و با حضور اساتید و طلاب این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام راجی بیان کرد: در جهاد تبیین برای اقناع مخاطب اول باید گارد او را بشکنیم و برای شکستن گارد می توان از همراهی با مخاطب در شبهه و ایرادات، قبول انتقاد و بیان اشکالات و ایرادات به صورتی که موجب یأس در مخاطب نشود، استفاده کرد.

وی افزود: اگر مخاطب را اقناع کنیم گره های ذهنی او باز می شود و مخاطب را صرفا ساکت نکرده ایم، پس نباید به نماز جماعت خواندن در مسجد، مدرسه و اداره اکتفا کرد.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء بیان کرد: جهاد تبیین تخاطب واقعی می‌خواهد چون گفت‌وگو تمام سوء تفاهم ها را از بین می‌برد و فعالیت در فضای مجازی نیز باید سرریز فعالیت های واقعی ما باشد.

وی در رابطه با مسائلی که فرد در جهاد تبیین باید به آن توجه داشته باشد افزود: مبلّغ باید شبهه را ریشه یابی کرده و پاسخگو به سؤال ذهنی مخاطب باشد نه اینکه سؤال ذهنی خودش را جواب بدهد، بلکه باید پاسخ منطقی به مخاطب ارائه بدهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha