یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ی

حوزه /  نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: رشته ورزشی باستانی آموزش دهنده خصوصیات اخلاقی و اسلامی است و از همان لحظه ورود به زورخانه باید سر را خم کرد و این نشانه تواضع و دوری از تکبر است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی شب گذشته به مناسبت پنجاه وپنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در آیین تجلیل از خادمان و پیشکسوتان ورزش کاشان در زورخانه ثامن که با حضور حاج محمدرضا طالقانی برگزار شد، گفت: طی ده ماهی که در کاشان حضور دارم این هشتمین حضور من در زورخانه ها و در جمع ورزشکاران رشته باستانی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: رشته ورزشی باستانی آموزش دهنده خصوصیات اخلاقی و اسلامی است و از همان لحظه ورود به زورخانه باید سر را خم کرد و این نشانه تواضع و دوری از تکبر است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است.

وی در بیان دومین نکته اخلاقی ورزش باستانی به رعایت ادب و احترام پیشکسوت اشاره کرد و گفت، حضرت علی (ع) می فرمایند، بزرگترین ارث ادب است و شما با ورزش باستانی این کلام حضرت را عملی به دیگران منتقل می کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: ذکر و نام علی(ع) مدام در فضای زورخانه طنین انداز است.

امام جمعه کاشان در پایان از حضور حاج محمدرضا طالقانی در این برنامه تقدیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha