شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فصلنامه

حوزه/ به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) فصلنامه‌مطالعات‌شبهه‌پژوهی شماره اول تابستان ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) فصلنامه‌مطالعات‌شبهه‌پژوهی شماره اول تابستان ۱۴۰۱ منتشر شد.

برپایه این گزارش: مقالات ارسالی در سطح علمی پژوهشی، گویای نوآوری در موضوعاتی پیرامون فلسفۀ شبهه مانند مفهوم شناسی، تبارشناسی، پیامدها، تبیین روان‌شناختی و جامعه‌شناختی شبهه، شیوه‌های القاء شبهه، پیش نیازهای شبهه پژوهی، اصول، مبانی و شیوه‌های شبهه پژوهی، جریان شناسی شبهه، رسانه‌های شبهه افکن و پاسخگو با تأکید بر نگاه درجۀ دوم و بیرونی به شبهه می باشد.

فهرست مطالب این شماره عبارت است از: روش شناسی پاسخ به شبهات اعتقادی/ رضا برنجکار، روش‌شناسی مواجهه اهل بیت با الحاد /محمد وحیدی، محمد جعفری، خاستگاه شبهات در برداشت‌های سیاسی از قرآن: قواعد مربوط به فهم مفردات /محمد عابدی، پاسخ‌گویی معصومان به شبهات با بهره‌گیری از روش کشف مغالطات /البرز محقق گرفمانی ـ رامین گلمکانی، تبیین جایگاه «تذکر» در تبیین و پاسخ به سوالات دینی از منظر قرآن /محمد جواد فلاح و روش‌شناسی استاد محسن قرائتی در پاسخ‎گویی به شبهات دینی / سید محمدمهدی موسوی‌نیا/ محمدباقر پورامینی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha