پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه طلاب بابل در قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ضمن اشاره به فرهنگی بودن فتنه اخیر، از فقدان برنامه‌های عملیاتی هدفمند مراکز فرهنگی کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: تنها امیدمان به گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی است که به‌صورت خودجوش با قلبی مستحکم در مسیر روشنگری قدم‌های استواری را برداشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی، امام‌جمعه شهرستان بابل در جمع طلاب و فضلای بابل، امیرکلا و بندپی ضمن تأکید بر اهمیت جلسات طلاب و هم‌اندیشی فضلای ارجمند، این اجتماعات را مهم‌ترین پایه پیگیری فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی عنوان کرد و ابراز داشت: بر ما ائمه جمعه لازم است تا از نظرات، دیدگاه‌ها و نقدهای طلاب و فضلای ارجمند به‌ویژه علمای بلاد شهرستان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

سخنران این نشست ضمن اشاره به ظرفیت‌های تاریخی حوزه علمیه بابل، با بیان این که در زمانی از تاریخ، حوزه بابل نسبت به بسیاری از حوزه‌های بزرگ کشور از جمله حوزه قم از عظمت و جمعیت بیشتری برخوردار بود، اظهار داشت: اگر بناست اسلام در درون جامعه نقش پیدا کند و تعمیم یابد و در قلوب مردم تعمیق گردد، هیچ راهی جز تقویت مدارس علمیه و تربیت فرزندان ملت نداریم.

وی با بیان این که هم اکنون قریب به ۷۰۰ طلبه در مدارس علمیه شهرستان بابل مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان ساخت: بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان طلبه در حوزه علمیه خواهران بابل مشغول فراگیری علوم آل الله هستند و خدا را شاکریم علی‌رغم تمام دسیسه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان اسلام و انقلاب، همواره شاهد گسترش وصف‌ناپذیر حضور جوانان در حوزه برای کسب معارف ناب الهی هستیم.

امام‌جمعه بابل در ادامه بر اهمیت شناسایی ظرفیت‌های تبلیغی شهرستان و هم‌اندیشی طلاب در این مسیر تصریح کرد و ابراز داشت: طلاب و روحانیون از مؤثرترین گروه‌های التیام‌بخش اوضاع تحمیلی بر سرزمینمان در ماه‌های اخیر بودند و طلاب جوان با حضور در میان جوانان و مدارس، نقش بسزایی را در روشنگری و تبیین حقایق داشتند.

وی به ظرفیت‌های ارزشمند طلاب و روحانیون در نفوذ بر قلوب فرزندان سرزمینمان و ایجاد ارتباط با مردم اشاره کرد و اذعان داشت: علی‌رغم تمام توطئه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان علیه روحانیت معزز و دامن‌زدن به اختلافات ملی و شکل‌گیری و فراگیرسازی اهانت‌ به علما، ملت ایران در سایه‌سار بصیرت جایگاه و قدرت روحانیت در جامعه را به دشمن نشان دادند.

امیدمان به گروه های مردمی و هیئات مذهبی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با تأکید بر این که روحانیون باید قدردان قوت خدادادی و نفوذشان در دل‌های مردم باشند، خاطرنشان ساخت: روحانیت در قلوب مردم جای دارد و اگر در دورانی مسائلی باعث گردد تا نگرش جامعه نسبت به روحانیت تغییر پیدا کند، هیچگاه این مهم باعث ازدست‌رفتن جایگاه طلاب در قلوب مردم نخواهد شد.

وی ضمن اشاره به فرهنگی بودن فتنه اخیر، از فقدان برنامه‌های عملیاتی هدفمند مراکز فرهنگی کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: تنها امیدمان به گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی است که به‌صورت خودجوش با قلبی مستحکم در مسیر روشنگری قدم‌های استواری را برداشتند.

امام‌جمعه شهرستان بابل خروش خودجوش ملت در مسیر روشنگری و تبیین و حضور جوانان مؤمن در میان فرزندان ملت را جهاد تبیین و حرکتی مردمی، مبتکرانه و مؤمنانه توصیف کرد و ابراز داشت: متأسفانه بخشی از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نه‌تنها از فضای مجازی غافل شدند، حتی در مقابل ساماندهی‌هایی که برای دامن‌زدن به فتنه اخیر صورت گرفت، نیز غفلت ورزیدند.

وی فرزندان ملت را امانتی الهی برای اشراب سرشت معرفتی در نهان وجودی ایشان دانست و با بیان این که همواره باید نسبت به رسالت و وظیفه خود واقف باشیم، خاطرنشان ساخت: در عین اهمیت حل بسیاری از مسائل و زدودن تنگناهای اقتصادی که بر کشور سایه افکنده، نباید از ارزش روشنگری و تبیین حقایق غافل شویم؛ روحانیت باید در عمل به رسالت خود، باقدرت و قوت نقش‌آفرینی بایسته‌ای را بازطراحی نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی در بخش پایانی سخنان خودگزارشی از همایش بزرگ دارالمؤمنین بابل ارائه کرد و ابراز داشت: از تمام طلاب و فضلای ارجمند و پژوهشگران حوزوی انتظار داریم تا جلوه‌های دارالمؤمنین را در رشته قلم ترسیم و در وادی معرفی و تبیین به دیگران آن را ماندگار سازند.

امیدمان به گروه های مردمی و هیئات مذهبی است

حجت‌الاسلام حسین‌زاده، نماینده طلاب و فضلای بابل نیز در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حضور پرشور طلاب و فضلا، گزارشی از اقدامات مجمع نمایندگان طلاب بابل، بندپی و امیرکلا ارائه کرد و با بیان این که ۴ جلسه نخبگانی با حضور ۱۰۰ نفر از طلاب بابل برگزار شده است، اظهار داشت: دو کارگاه روان‌شناسی و کلام و دو دوره آموزشی مهارتی همسرداری و آموزش‌های پیش از ازدواج، از جمله اقدامات مسیر خدمت‌رسانی به طلاب و خانواده این عزیزان بود.

وی در ادامه گزارشی از کمک‌های معیشتی طلاب و فضلا در دوران کرونا ارائه کرد و با بیان این که ۱۵ اردوی خانوادگی برون‌شهری با حضور گرم خانواده‌های عزیز طلاب در کنار برپایی ۳۸ جلسه بخشی و شهرستانی تنها برخی از این اقدامات است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده ضمن اشاره به نیازهای تبلیغی مدارس شهرستان بابل و ظرفیت‌های تبلیغ دانش‌آموزی، بر اهمیت برپایی قرارگاه استانی طلاب، فضلا و مبلغین استان تأکید کرد و یادآور شد: حضور طلاب ارجمند در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، مایه دلگرمی و پشتوانه‌ای محکم برای پیگیری دغدغه‌های طلاب گرامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha