شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مظاهری

در نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و معاون نظارت بر مراکز درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اعلام شد که از وزارت بهداشت برای تشکیل دپارتمان مشاوره بهداشت معنوی در علوم پزشکی مطالبه گری شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن مظاهری صبح امروز در نشستی با معاون نظارت بر مراکز درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بر ارتقای سلامت و بهداشت روحی و معنوی بیماران در بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: برای ارتقاء سلامت و بهداشت روحی و معنوی بیماران که تسریع کننده به درمان‌ بیماران است، باید در دانشگاههای علوم پزشکی گروه تخصصی تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: د ربیمارستان ها وحتی منازل باید برنامه ریزی شود که با برنامه های معنوی و استفاده از مشاوران مذهبی به بیماران امید دهی شود تا با امید بخشی و روحیه دادن به بیماران، مراحل درمان آنان زودتر صورت بگیرد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر اصفهان به تقویت دفاتر نسیم مهر در بیمارستان ها اشاره و بیان کرد: تسکین آلام روحی و برطرف کردن استرس و اضطراب بیماران یک مسئله بسیار مهمی است که باید با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و از طریق تقویت دفاتر نسیم مهر صورت گیرد، که این مهم با توجه به اهمیت موضوع، توجه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی را می طلبد.

حجت الاسلام مظاهری به نظارت بر رعایت قانون انطباق در بیمارستان ها اشاره و عنوان کرد: باتوجه به اهمیت موازین شرعی وقانونی ورعایت آن در بیمارستان ها، نظارت جدی تر معاونت درمان نسبت به رعایت قانون انطباق را خواستار شد.

در ادامه این دیدار معاون نظارت بر مراکز درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اظهار داشت: معاونت درمان با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، تمام تلاش خود را به ایجاد اخلاق حرفه ای و همچنین نظارت بر قانون انطباق در بیمارستان ها و مراکز درمانی به کار گرفته است.

وی پیشنهاد داد: از وزارت بهداشت با همکاری ستاد امربه معروف و نهی از منکر و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای تشکیل دپارتمان مشاوره بهداشت معنوی در علوم پزشکی مطالبه گری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha