جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سپاه پاسداران

حوزه/ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از دلاوری‌های مومنانه و اقدامات مجاهدانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه ملی و فراملی، اقدام پارلمان و شورای اروپا را در تحریم این نهاد مقدس نشان از عجز آنان دانسته و بر حمایت ملت مومن و مجاهد از این نهاد الهی تاکید می ورزد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که به مناسبت تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که به امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه رسیده در حمایت و تقدیر از دلاوری های این نهاد مقدس انقلاب اسلامی صادر شده  به این شرح است:

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ (آل عمران/۱۷۳ و ۱۷۴)

اینها کسانی بودند که (بعضی از) مردم، به آنان گفتند: «مردم [= لشکر دشمن] برای (حمله به) شما اجتماع کرده‌اند؛ از آنها بترسید!» اما این سخن، بر ایمانشان افزود؛ و گفتند: «خدا ما را کافی است؛ و او بهترین حامی ماست.» به همین جهت، آنها (از این میدان،) با نعمت و فضل پروردگارشان، بازگشتند؛ در حالی که هیچ ناراحتی به آنان نرسید؛ و از رضای خدا، پیروی کردند؛ و خداوند دارای فضل و بخشش بزرگی است.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان اتفاق بزرگ قرن معاصر به رهبری روح خدا امام خمینی رحمه الله علیه در یک پیچ بزرگ تاریخی، مسیر امت اسلامی را به‌سوی حاکمیت خدا در جامعه بشری تغییر داد و با حضور پرشکوه مردم و ظهور نهادهای متعدد انقلابی نظام اسلامی شکل گرفته و منسجم گردید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مولودهای پر برکت این انقلاب سترگ بود که در دوم اردیبهشت ۱۳۵۷ به دستور امام بزرگوار تشکیل شد. این نهاد مقدس از همان روزهای اول آنچنان بر پایه ایمان، قدرت یافت که علی رغم کمبود امکانات نظامی توانست همگام با ارتش و نیروی انتظامی و بسیج مردمی، ارتش صدام متکی به ارتش‌های دول استعماری را در دفاع مقدس از پای در آورد و موجب پیروزی ایران اسلامی گردد. این شجره مبارکه در طول چهار دهه خدمت رسانی در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در عرصه داخلی و بین المللی اقتدار یافت و علاوه بر نجات ملل مسلمان منطقه از فتنه بزرگ داعش، بزرگترین سپر دفاعی ایران اسلامی در برابر توطئه ها و تهاجمات احتمالی دول استکبار گردد و طعم تلخ شکست را در کام شیطان بزرگ و صهیونیسم بگذارد.

گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت و ملت های آزاده منطقه و بویژه سپاه پاسداران هم سد استوار در برابر آنان و اهداف استکباری و صهیونیستی بودند و هم بزرگ ترین جبهه در برابر امواج تروریسم را شکل داده اند و همه جهان از آن بهره برده اند.
اکنون که دول غارتگر و گرگ‌های درنده جهانی از ترس مقابله سپاه مقتدر ایران به تنگ آمده چاره‌ای جز تحریم توسط دول اروپا ندیدند. اما غافل از آنکه اولا تاکنون در طول چهار دهه هیچ کوتاهی در کارشکنی علیه برنامه‌های سپاه پاسداران نکرده و کار باقی مانده‌ای در تحریم ندارند.

ثانیا گویا آنان از سنت گرانقدر الهی غافل اند که جامعه و نهاد ایمانی آنگاه که خبر یابد که دشمنان علیه او جمع شده و اتفاق کرده اند بر ایمان آنان افزوده شده و فریاد برمی‌آورند که حمایت خداوند جهان ما را بس است و او وکیل ماست. آنان با بهره مندی از نعمت و فضل و امداد الهی از میدان محدود به میدانی وسیع‌تر بازگشته در حالی که هیچ آسیبی از ناحیه دشمنان بر آنان وارد نمی‌شود. زیرا تهدیدهای انسان‌های کوچک ذره‌ای تاثیر در اراده آنان نمی‌گذارد. آری دست‌پروردگان شیطان بزرگ‌اند که همیشه دچار هراس و تهدیدند (إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آل عمران/۱۷۵)
از سوی دیگر این اقدام برخلاف قوانین بین الملل شکل گرفته برخلاف اراده ملت ها در منطقه و بازی اروپا درمیدان قدرت های بزرگ است و زیان آن به خودشان بازخواهدگشت.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از دلاوری‌های مومنانه و اقدامات مجاهدانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه ملی و فراملی اقدام پارلمان و شورای اروپا را در تحریم این نهاد مقدس نشان از عجز آنان دانسته و بر حمایت ملت مومن و مجاهد از این نهاد الهی تاکید می ورزد.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha