یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار رئیس دیوان عدالت اداری با امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضور مسئولین عالی قضایی در استان‌ها موجب دلگرمی مسئولین دادگستری استان می‌شود و در همه بخش‌ها این حضورهای میدانی حائز اهمیت است و موجب ملموس‌تر شدن مشکلات برای مسئولین بالادستی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی عصر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری کشور که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضور مسئولین عالی قضایی در استان‌ها موجب دلگرمی مسئولین دادگستری استان می‌شود و در همه بخش‌ها این حضورهای میدانی حائز اهمیت است و موجب ملموس‌تر شدن مشکلات برای مسئولین بالادستی خواهد شد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، حرکت و جنبش بسیار خوبی را در دادگستری استان دارد و موجبات کارهای ماندگار و اثرگذار در این استان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گفت: منصب قضاوت امر خطیر و حساسی است که برای شاغلین در این جایگاه سختی‌ها و مرارت‌های زیادی دارد و این افراد واقعاً با کار جهادی و ایثار در حال انجام وظیفه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات عمومی و چهره به چهره امروز خود و معاونینش با ۲۰۰ نفر از اهالی استان، اظهار داشت: هدف از عمده ملاقات‌های مردمی، اطلاع از مشکلات و کاهش هزینه‌ها برای مراجعین به دیوان است.

وی ادامه داد: ماهیانه از یک استان به تناسب آمار پرونده‌های مطروحه در دیوان عدالت اداری بازدید می‌شود و استان‌هایی که پرونده بیشتری در دیوان عدالت دارند، در اولویت حضور قرار دارند و آذربایجان غربی با مراجعات کمتری که نسبت به برخی استان‌ها دارد، در گروه دوم اولویت‌ها قرار گرفته است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در رسیدگی به درخواست‌های مردم در ملاقات‌ها بیشتر جنبه تسریع در رسیدگی‌ها مورد تأکید است و در برخی مواقع دستور به رسیدگی خارج از نوبت و به طور فوق العاده صادر می‌شود.

در ادامه این نشست ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: مسائل مربوط به دیوان عدالت اداری مبتلابه است و استان آذربایجان غربی هم پرونده‌های خاص و بعضا مهمی را در دیوان عدالت اداری دارد.

وی افزود: امروز رئیس دیوان عدالت اداری و معاونان در دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۲۰۰ نفر ملاقات چهره به چهره داشتند و به درخواست‌های مطرح شده، رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: معاونین دیوان عدالت اداری امروز برنامه‌های آموزشی در ابواب مختلف همچون بهداشتی و درمانی، تامین اجتماعی و امور شهرسازی در آذربایجان غربی همانند سایر استان‌ها برگزار کردند که بسیار کاربردی و موثر بود و این کارها ابتکاری و تدبیری از سوی رئیس دیوان عدالت اداری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha