چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با اشاره به وسعت زیاد مناطق کویری استان گفت: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در مکان هایی مثل بخش های کویری استان اصفهان از بهترین روش های تولید برق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و هیئت همراه ضمن تبریک ایام رجبیه اظهار کرد: حضور دولتمردان برای افتتاح پروژه ها در استان اصفهان خاصه در مباحث تولید برق و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی بسیار مغتنم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ۱۰۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بالغ بر سه چهارم این استان را مناطق کویری تشکیل داده است، گفت: گرچه این مناطق قابل کشت و زرع نیستند ولی می تواند با تدابیر واندیشه فاخر و همت بلند دولتمردان به فرصتی بی نظیر در تولید برق براساس نیروگاه های خورشیدی تبدیل شود و این امر کمکی به مردم و کشور شود.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی ظرفیت تولید برق کشور تنها ۷ هزار مگاوات بوده است، تصریح کرد: امروز این ظرفیت به عدد قابل توجه ۸۲ هزار مگاوات رسیده است که جای تشکر از همه دولت ها دارد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معدود مکان ها و کارخانجات از نعمت برق برخوردار بودند ولی امروز در دورترین نقاط کشور برق وجود دارد، براین اساس رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین برای نسل جوانان تأکید می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: همواره تاکید کرده ام که باید صنعت برق توسط دولت ها دائما توسعه یابد و از روش های نوین و بدون آلاینده برای تولید انرژی برق برای کشور بهره ببرند.

وی ادامه داد: امروز برق جزء لاینفک زندگی های حال حاضر شده است که راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در مکان هایی مثل بخش های کویری استان اصفهان از بهترین روش های تولید برق است. از سوی دیگر باید برای مصرف بهینه انرژی ها چون برق و گاز توسط مردم، اقدامات فرهنگی و تدابیر مدیریتی اندیشیده شود، قرار بر تولید دائم برق و گاز توسط دولت و مصرف بی رویه انرژی توسط مردم نیست.

امام جمعه اصفهان در ادامه بیان کرد: رشد و پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف چون تولید انرژی برق، صنایع مختلف و امور پزشکی و ..باعث عصبانیت و خشم دشمنان از انقلاب اسلامی شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: گرچه مشکلات متعددی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که کسی منکر آن نیست، ولی نزدیک ترین حکومت در جهان به حکومت اسلامی مورد نظر اهل بیت، انقلاب اسلامی است و باید بر حفظ و حراست آن کوشید و تلاش کرد.

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ابتدای جلسه به بیان گزارشی مختصری از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم و همچنین هدف خود از سفر به اصفهان به منظور افتتاح پروژه نیروگاه خورشیدی در منطقه کوهپایه اصفهان اشاره کرد.

پیشنهاد امام جمعه اصفهان برای بهره برداری از مناطق کویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha