یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرزانه

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان از شرایط مهیا برای تبلیغ بین الملل گفت و با اشاره به اینکه حوزه علمیه ب روز، حوزه‌ای است که معرفت دینی داشته باشد، تصریح کرد: جمله « سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است»، معرفت دینی است و همین تعریف، جاذبه انقلابی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در دیدار حجت‌الاسلام مجید مشکی، رئیس مؤسسه بین‌المللی المرتضی که با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان در مشهد برگزار شد، با اشاره به فضایی که حاکمیت اسلامی در عرصه تبلیغ دین ایجاد کرده، گفت: در گذشته امکان تبدیل منابع اصیل به فعالیت‌های روز جامعه نبوده است در حالی که امروز این میدان و بستر ایجاد شده و کارهای فراوانی ارائه شده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اجازه نمی‌دادند که افراد نسبت به اسلام آشنایی پیدا کنند و در آن دوران در خراسان فقط سه نفر بودند که اندیشه امام راحل را می‌توانستیم از ایشان دریافت کنیم؛ رهبر معظم انقلاب، شهید هاشمی‌نژاد و آیت‌الله واعظ طبسی.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان به اهمیت تولید محتوا اشاره و ابراز کرد: باید طوری این امر ارائه شود که هر چیزی در جای خودش باشد و همان طور که رهبر معظم انقلاب عقاید را نقشه زندگی و احکام را راه پیاده‌کردن آن نقشه و اخلاق را تضمین‌کننده این امر می‌دانند، این مجموعه در کنار هم مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه به روز، حوزه‌ای است که معرفت دینی داشته باشد، گفت: جمله «سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است» معرفت دینی است و همین تعریف، جاذبه انقلابی دارد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان از اهمیت توجه به اسلام سیاسی گفت و یادآوری کرد: برخی به‌دنبال اسلام اجتماعی هستند که از سیاست دور باشد و این می‌تواند در آینده فتنه جدیدی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه فعالیت مؤسسه المرتضی را موجب خوشحالی دانست و از احتیاج عرصه بین‌الملل در ارائه اسلام با پشتوانه عقل و منطق و توجه به عدالت سخن گفت و نیز تولید محتوا بر اساس این دو امر را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha