جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: رعایت حجاب اسلامی یک حکم الهی است نه یک حکم حکومتی و ایجاد شده توسط نظام جمهوری اسلامی ایران، بنابراین ما موظف به رعایت حدود الهی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کل جدید صدا و سیما مرکز استان اظهار کرد: امیدوارم براساس تجارب اندوخته در طی سالیان گذشته خود، بتوانید صداو سیمای استان اصفهان را چون دیگر شاخصه های استان که در سطح کشور پیشتاز است، سرآمد کنید.

وی ادامه داد: توقع این است که در بدنه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به رعایت مسائل مرتبط با حجاب بانوان، خاصه خبرنگاران خانم که با مسئولین مصاحبه می کنند، دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه اصفهان با بیان این که امروز پس از اغتشاشات حقیقتا متوجه شده ایم که دشمن هیچ بهانه ای جز آزادی حجاب علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد، افزود: چنانچه شعارهایی که اغتشاشگران در وقایع اخیر می دادند را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که آنها هرگز علیه پیشرفت های صنعتی، فناوری، پزشکی، هسته ای نظام شعار نمی دادند و تنها مسئله ای که بر روی آن به دستور جبهه استکبار تمرکز داشتند، مسئله حجاب و آزادی پوشش بانوان بود.

وی متذکر شد: رعایت حجاب اسلامی یک حکم الهی است نه یک حکم حکومتی و ایجاد شده توسط نظام جمهوری اسلامی ایران، بنابراین ما موظف به رعایت حدود الهی هستیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخی در جواب لزوم رعایت حجاب اسلامی در کشور، بیان می کنند «لا اکراه فی الدین» گفت: این یک خطای استراتژیک است، چرا که طبق حکم عقل و شرع، اکراهی در تعیین اصل دین نیست نه در رعایت حکم های الهی، هیچگاه نمی توان کسی را در انتخاب دین اجبار و زور کرد، ولی چنانچه کسی دین اسلام را پذیرفتیم، باید قوانین و احکام قطعی آن را رعایت کرد.

وی عنوان کرد: دشمن می داند که نماد جمهوری اسلامی ایران دردنیا، رعایت حجاب اسلامی است، براین اساس حربه جبهه غرب در قبال ایران اسلامی، اندولس سازی است. بنابراین ما نیز باید با رعایت بیشتر حجاب اسلامی در ارکان نظام چون صدا و سیما، توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر نکات قابل اهمیت آن است که در ساخت و تولید فیلم های سینمایی و کارتون برای کودکان، هدف فقط سرگرمی و تفریح نباشد، بلکه باید مفاهیم آموزشی در آن قالب ارائه شود، امروز دنیای غرب درصدد القای اصول و سیاست های خود در قالب فیلم وکارتون است.

آیت الله طباطبایی نژاد با برشمردن توانایی و امکانات داخلی در عرصه سینمایی گفت: شایسته است مفاهیم بلند ارزشی ودینی و حتی اثرات انواع خدمت به دیگران در قالب فیلم سینمایی و به شکل زیبای هنر به نسل جوان آموزش داده شود.

وی ابراز کرد: باید قدم به قدم ما در هرعرصه ای، در راه ترویج دین و تحکیم اعتقادات برداشته شود، تمام مردم اصفهان دغدغه دین دارند.

یوسف افشاری نیا، مدیر کل جدید صدا و سیمای استان اصفهان در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد از وضعیت امروز صدا و سیمای استان، استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان در بدنه صداو سیما به جای سلبریتی ها را از اصول و سیاست رئیس سازمان صدا و سیمای کشور دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha